«Para aprender e comprender ben hai que gozar co que se fai na escola»

Ultima la reapertura de la Colegiata de Sar como centro internacional Montessori

Ana Barreiro ante la escuela de la Colegiata de Sar, que pretende reabrir como centro Montessori.
Ana Barreiro ante la escuela de la Colegiata de Sar, que pretende reabrir como centro Montessori.

santiago / la voZ

Abrir de nuevo la Colegiata de Sar como centro internacional, privado, basado en la pedagogía de María Montessori, para alumnado de infantil y primaria: ese es el proyecto que ultiman Ana Barreiro y tres docentes más, para poner en marcha el próximo curso. Han negociado con el Arzobispado, tramitan la autorización ante Educación, y en mayo prevén comenzar con las obras de rehabilitación del edificio escolar. «O primeiro ano seremos catro docentes, ou guías, como recoñece a Asociación Montessori Internacional; dúas para infantil e dúas para primaria. A idea é comezar con 30 prazas escolares. Aínda temos vacantes en infantil; de primaria restan só tres para cubrir», explica Ana.

Esta iniciativa emergió hace algo más de un año «por persoas interesadas en ofrecer un ensino diferente, un colexio de educación activa», indica. Inicialmente lo denominaron Querounhaescola. Ahora, el nombre ya firme es Montessori Compostela. Esas dos palabras en Internet llevan a al sitio web del proyecto: «A web foi moi importante, e tamén o contacto directo, de boca en boca, para que a xente se fose adherindo».

Ana Barreiro habla con enorme ilusión del proyecto: «Queremos facer un centro onde realmente cada nena e cada neno aprendan ao seu ritmo. Non se trata de recibir e acumular coñecementos, senón de aprender respectando os procesos naturais de desenvolvemento. Para aprender e comprender ben hai que gozar co que se fai na escola. Aprender comprendendo favorece que despois ese alumnado poda resolver problemas e enfrontar a vida con capacidades para investigar e resolver cousas e situacións».

Será «un centro de educación activa», agrega. La base científica de Montessori significa que «o profesorado-guía temos que preparar uns ambientes adecuados para cada nivel de desenvolvemento. Promovemos unha aprendizaxe máis interdisciplinar. O alumnado vai chegando ao currículo de forma integrada, non por seccións independentes; está todo conectado», explica.

Mezclar edades

Contemplan además que en el aula esté mezclado alumnado de diferentes edades: «Iso é tamén moi importante, e máis parecido á vida; sobre todo en primaria. Nenas e nenos están xuntos, colaboran, aprenden en grupo e con idades diferentes. Os pequenos aprenden dos grandes, senten que eles cando sexan máis grandes tamén poderán facer o mesmo; porén, non é unha sensación de competitividade, entenden que pasiño a pasiño van chegar a esa aprendizaxe coa idade. E para o alumnado máis grande, o compartir con nenas e nenos máis pequenos é unha axuda para sistematizar o que xa coñece, pór orde no que xa aprendeu; iso fortalece a comprensión do que adquiriu», sostiene.

El acuerdo con el Arzobispado para utilizar la antigua escuela de la Colegiata fructificó «porque interesaba ás dúas partes; para a parroquia de Sar é sempre máis enriquecedor o uso educativo dese espazo», sostiene.

Ana Barreiro confía que el proyecto prospere y se consolide. El objetivo es alcanzar 150 escolares, cifra que garantizaría el futuro. Al ser un centro internacional será trilingüe, en gallego, castellano e inglés. Además de la de la Consellería de Educación, serán sometidos también a la inspección de una agencia de Estados Unidos para garantizar el reconocimiento como centro de pedagogía Montessori, según las características señaladas en la asociación internacional que fundó la propia pedagoga italiana, María Montessori, manifiesta.

Ana confía que las obras estén listas en verano para poder abrir en septiembre. «Só hai que rehabilitar o que xa existe, non é como facer unha obra nova», dice.

Ana Barreiro. Comenzó hace algo más de un año con el proyecto del nuevo colegio, con la iniciativa Querounhaescola.

Montessori Compostela. Proyecta abrir en septiembre en la Colegiata de Sar, con 4 docentes (dos formadas en Galicia, una en Canadá y otra en Londres) y 30 escolares.

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