La oposición denuncia «negocio para un privado» en Xoán XXIII

Margarita Mosteiro Miguel
Marga Mosteiro SANTIAGO / LA VOZ

SANTIAGO

El alcalde dice que la mala gestión del bipartito impidió hacer vivienda pública

12 dic 2014 . Actualizado a las 05:00 h.

El acuerdo del Concello y el IGVS para entregar el solar de Xoán XXIII para edificar vivienda libre al promotor que gane el concurso público para la construcción de 36 viviendas en dos parcelas de Lamas de Abade recibió ayer duras críticas desde la oposición municipal. Tanto el BNG como el PSOE ven «especulación» en la operación, que Agustín Hernández presentó como la única vía posible para poder construir vivienda pública en Santiago, al no contar con recursos públicos para sacar adelante el proyecto. «En Xoán XXIII poderiamos facer vivendas públicas se tiveramos recursos, pero non os temos. E temos que tomar unha decisión e a miña obriga e plantexar unha posibilidade real de contar con vivendas públicas en só 30 meses».

El portavoz del BNG, Rubén Cela, dijo que «cambia a cara do alcalde, pero non as operacións urbanísticas, que recordan as do pasado, as de Conde Roa». Paco Reyes, portavoz del PSOE, considera que este proyecto «é unha demostración do seu fracaso como conselleiro de Vivenda e de Teresa Gutiérrez no IGVS». Cela habló de «negocio, bo negocio para un privado, pero non para a cidade», mientras Reyes consideraba la operación como «un negocio fantástico para a promoción privada», tras estimar el precio de venta de los pisos de Xoán XXIII «sobre os 500.000 euros».

El alcalde, sin embargo, se defendió asegurando que «o único obxectivo da operación é ser quen de facer vivenda pública no noso concello» y responsabilizó de la falta de recursos para construir vivienda protegida al gobierno bipartito. Hernández les acusó de haber dejado un «orzamento ficticio» en el IGVS de 200 millóns de euros, «polo que tiven que facer un saneamento» y «por iso non fomos quen de impulsar a construción das vivendas sociais de Xoán XXIII».

Estas explicaciones no fueron aceptadas por el portavoz socialista: «É todo unha gran mentira. Non din que mellora a situación económica, que curioso que cando teñen que poñer para política social non hai recursos». Por su parte, el nacionalista recordó que la política de vivienda del PP consistió en «cargarse Emuvissa; dedicar para vivenda de promoción pública cero euros en Santiago, non así noutras cidades; e votar contra as iniciativas do BNG no Parlamento para que se dedicara unha partida especifica para Santiago de 1,5 millóns en vivenda pública».

Valor del suelo de Xoán XXIII

El concejal nacionalista negó lo que asegura el alcalde, que la operación le salga gratis al Concello. «¿Gratis?. O valor da parcela de Xoán XXIII é moi superior ao que executará en Lamas de Abade, así que gratis non é». El coste de Lamas es de dos millones de euros y está previsto que el de Xoán XXIII sea de seis.

Paco Reyes recordó que el proyecto de Xoán XXIII venía a responder a «unha filosofía dirixida a atraer xoves ao casco e, por iso, as vivendas ían ser pequenas, estudos, en réxime de aluguer e por dez anos». En este sentido, apuntó que la operación planteada contradice las intenciones anunciadas por el alcalde para la revisión del Plan Especial, que «tiñan, así o anunciou, o obxectivo de recuperar poboación para o casco histórico; esta operación non traerá poboación».

En cuanto a la justificación de dificultades técnicas del terreno, Rubén Cela dijo que «resulta curioso que haxa problemas técnicos para facer vivenda pública, pero non para vivenda libre». Paco Reyes utilizó el mismo recurso y apuntó que «curiosamente para os ricos non hai problemas técnicos, pero si os hai para os pobres».