El BNG insta al gobierno padronés a convocar al pueblo a expresarse sobre el traslado de fondos de Cela

U.L. PADRÓN/LA VOZ.

SANTIAGO

30 may 2010 . Actualizado a las 02:00 h.

El BNG de Padrón aseguró ayer que el mayor mérito de los gestores de la Fundación Camilo José Cela, con sede en Iria-Flavia, fue «levala a bancarrota». En un comunicado de prensa, el concejal Xoán Santaló habla de que la «mala situación» de la entidad cultural «era coñecida e sabida por todos». Añade que «os xestores da fundación non acadaron ningún dos seus obxectivos en canto a proxección da mesma».

En esta línea, el edil nacionalista sostiene que «os xestores foron os actores e os patronos os consentidores» y recuerda que, entre los últimos, está el actual alcalde de Padrón, Camilo Forján, que «delegou un tempo o voto como patrono en Marina Castaño». El BNG considera que «Padrón non pode perder a Fundación Cela», que el premio Nobel de Literatura «comprometeuse con Padrón e a vila non pode rachar a súa responsabilidade co escritor. Debe respectarse a súa vontade». A mayores de todo ello, añade el concejal Xoán Santaló, «Padrón non se pode permitir perder o legado de Cela». Por ello, considera que el gobierno municipal «está para algo máis que emitir unha opinión, un lamento e un voto». El BNG habla de que el ejecutivo local «ten a responsabilidade de evitar que Padrón perda a Fundación Cela» y para ello señala que el Ayuntamiento «debe movilizar todos os recursos a súa disposición e buscar os que non ten para este fin». En esta tarea, afirma Xoán Santaló, «contará co noso apoio».

El BNG concluye que el gobierno local debe arrancar con urgencia un compromiso de financiamiento del Ministerio de Cultura, así como su apoyo para la permanencia de la fundación en Padrón. Habla, asimismo, de buscar el apoyo económico de la Xunta, «non comprometéndose máis que a cesión dos fondos para exposicións temporais». También insta al Concello a convocar «ao pobo de Padrón a manifestarse e mostrar onde sexa necesario o sentir dos veciños».