Lores a la Xunta: «Cal é a proposta do PP para Pontevedra ao respecto da actividade económica? Non coñezo ningunha»

Marcos Gago Otero
Marcos Gago PONTEVEDRA / LA VOZ

PONTEVEDRA CIUDAD

Ence Pontevedra
Ence Pontevedra CAPOTILLO

El alcalde y Rueda mantienen sus diferencias sobre si seguir o zanjar la vía judicial contra la prórroga de la concesión de Ence

29 mar 2023 . Actualizado a las 18:17 h.

El alcalde de Pontevedra, Miguel Anxo Fernández Lores (BNG), reaccionó este jueves a las declaraciones del presidente de la Xunta, Alfonso Rueda, y del vicepresidente económico, Francisco Conde, en defensa de la continuidad de Ence y su oposición al recurso que el Concello quiere presentar ante el Constitucional contra la prórroga de la concesión de Costas confirmada por el Supremo en una reciente sentencia. Lores sostuvo que en catorce años que el Partido Popular lleva gobernando la Xunta, no se ha implicado en la creación de empleo en el municipio. «Cal é a proposta do PP para Pontevedra ao respecto da actividade económica, sobre todo industrial? Desde logo o que sabemos son todas as trabas do mundo pasa sacar adiante o polígono do Vao 2». El alcalde resaltó que los polígonos del municipio no tienen parcelas libres y que se le pidió desde el Concello que amplíen O Campiño como ya está contemplado en las propias normas autonómicas, como las Directrices de Ordenación do Territorio. «Eu non coñezo ningunha actuación de política industria da Xunta de Galicia» en Pontevedra, incidió el regidor.

Al alcalde le parece «sorprendente» que el Ejecutivo gallego le diga al Concello «o que temos que facer ao respecto do noso territorio porque queremos recuperar a ría de Pontevedra e a eles en catorce anos non lles coñece ningunha actuación». Para Lores, se trata de una falta de atención a la ciudad. «Eu non sei que lle fixo Pontevedra ao PP para que ningunha actuación en relación coa creación de postos de traballo nin en relación de parques industriais, nin siquera a axilización dun polígono que levamos vinte anos tramitando para rematalo». Afirmó: «Cando menos é sorprendente e demostra o pouco interés que Pontevedra ten para o Partido Popular».

Lores insistió en que si el Concello de Pontevedra continúa con la vía judicial contra la prórroga de Ence en Lourizán se debe a su convicción de que «resposta a unha demanda dunha parte importantísima da cidadanía de recuperar a ría e vai na liña de todo o que se está discutindo no mundo de reubicación de empresas mal ubicadas, loita contra o cambio climático e recuperación do dominio marítimo terrestre».

El regidor pontevedrés reiteró que seguirá hasta el final en su lucha «por terra, mar e aire» contra la prórroga y la continuidad de la fábrica en Lourizán. «Temos esperanza de que se atendan os argumentos xurídicos, porque ademais a apertura de expediente por parte da Unión Europea creo que nos da moitas esperanzas de que se poida revertir unha decisión que a todas luces non se atén a dereito desde o noso punto de vista», concluyó. 

 Rueda sostiene que la sentencia del Supremo sobre Ence es «bastante categórica»

El presidente de la Xunta, Alfonso Rueda, reafirmó este lunes la posición del Ejecutivo autonómico tras la sentencia del Supremo que ratificó la concesión de la factoría y el anuncio del Concello de Pontevedra de recurrirla al Constitucional. Rueda sostuvo ayer, a preguntas de los periodistas: «Creo que é necesario agora mesmo un pouco de tranquilidade e de perspectiva cara adiante e seguridade para que Ence poida seguir creando riqueza». Añadió: «Por suposto que o Concello de Pontevedra está no seu dereito de presentar os recursos que estime convenientes, pero eu creo que a sentencia é bastante categórica».

El dirigente autonómico entiende que, tras el pronunciamiento del Supremo, en vez de recurrir su sentencia, «o que habería que facer agora é que, con todos os requirimentos medio ambientais máis estritos permitir que unha industria moi importante para toda a zona de Pontevedra, e se me permiten, para toda Galicia, como é o sector forestal, poida traballar e crear riqueza con certa seguridade xurídica».

Insiste Rueda en que a Ence lo que le toca es «o cumprimento estrito dos seus compromisos en todos os sentidos, que son moitos e que a Xunta de Galicia lle vai esixir».