Arume, el aroma del café de Pontevedra

Alfredo López Penide
López Penide PONTEVEDRA / LA VOZ

PONTEVEDRA CIUDAD

RAMON LEIRO

La firma cafetera de la ciudad del Lérez, que celebra este 2023 su vigésimo aniversario, acaba de sacar al mercado un nuevo producto: cápsulas biodegradables compatibles con las máquinas Nespresso

26 ene 2023 . Actualizado a las 05:10 h.

Tras estar diez años vinculado al mundo de las máquinas de café, Pepe Fernández, junto con un amigo, aprovechó un cambio en el mercado —«o mercado cambia constantemente»— para plantearse la posibilidad de llevar un café. Esto les llevó hasta «unha marca galega que estaba en mans duns cataláns e decidimos comprala». Así comenzó el proyecto Arume, «despaciño, de vagariño e, pouco a pouco, fomos crecendo».

De eso hace este 2023 veinte años, dos décadas en las que el fundador de Arume reconoce que la epidemia supuso un antes y un después para su negocio. Y es que de estar volcados al 100 % con el sector profesional de la hostelería, decidieron ampliar su target apuntando al consumidor final. «Intentas buscar outros nichos de mercado, intentas facer outras cousas. Confeso que nunca fun moi partidario das cápsulas. De feito, no que agora se chama a terceira onda do café está ‘descapsulándonos'. Hai un compoñente de plástico e aluminio aí, pero George Clooney é George Cloony», refiere aludiendo a las cápsulas biodegradables compatibles con las máquinas Nespresso que la firma cafetera de la ciudad del Lérez sacó al mercado recientemente.

«Desenvolvimos, xunto cuns amigos que levan case que máis tempo que nós nesto, un produto que fora o máis sostible posible, que se diferenciase da marca líder e no que o consumidor saiba que café está a tomar», señala Pepe Fernández, al tiempo que precisa que son tres las variaciones que ofertan: un orgánico 100 % arabica, «que é moi suaviño e que non fai falla tomar con azucre»; un ristretto, un blend, esto es una mezcla de arabicas e robustas «bastante equilibrado que nos aporta máis consistencia de crema» y que parte da filosofía de que «o consumidor ten un paladar adaptado que non podes cambiar drasticamente»; y un descafeinado. No esconde que «non son moi partidario dos descafeinados porque o que a xente non sabe é que, normalmente, o café, canto mellor sexa, menos cafeína ten. É mellor tomar un bo café que un descafeinado». En todo caso, reitera que su entrada en el sector alimentario pasa por la «calidade».

Otras de las apuestas de este año para Arume es la colaboración, por primera vez en su historia, con una tienda gourmet de Pontevedra de próxima apertura que ofertará todos sus productos. Al mismo tiempo, mantiene en la ciudad del Lérez otros comercios de referencia, como La Abundancia o Aleixa, por «como tratan e miman ao produto».

Todo esto sin perder de vista su principal ámbito, la hostelería y restauración, el sector profesional. Consciente de que «todo o café que se produce no mundo, véndese», Arume sigue apostando decididamente por la tendencia actual del mercado, la del café en grano, algo que se percibe en la tercera ola del café, la que entiende la degustación de este producto como una experiencia. Y es que si el mercado va cambiando, también lo hace el consumidor: «Sempre digo que eu non son máis guapo que os demais. Todos intentamos mellorar no sector e o consumidor cada vez está máis formado. Cada vez sabemos máis de xamón, de queixos, de viños... España, grazas a deus, non é a dos meus avós e, nin sequera, a dos meus pais (...). Ás veces queixámonos un pouco de vicio e en lugar de solucionar problemas, creámolos», remarca acompañado por Lucia Fernández, responsable de marketing, y de Cruz Chaves, de atención al cliente.

El secreto de los cafeteros

Pero, ¿qué diferencia a Arume de otras marcas? Pepe Fernández subraya que «a mestura é o segredo de todos os cafeteros. Hai orixes puros que están moi ben para os avezados en café, pero eu sempre aconsello ao público en xeral que merque un blend. Por definición, é unha mestura de distintos orixes e distintas proporcións». Eso sí, deja claro que no hay que denostar los robustas.

«Como todo na vida, agora que estamos politicamente nos extremismos, todo está no equilibrio. Sempre defino que o interesante é ter un blend equilibrado... E un país equilibrado», subraya confesando que «catar café non é fácil».

«Este ano facemos vinte anos e vamos a darlle un empuxón porque a outra opción é venderlle a unha multinacional. É o que queren todas, comprar aos pequeniños para quedarse soas. Somos unha empresa pequena, pero somos moi rebuldeiros. Somos competitivos, profesionais do sector, temos moi bo servizo e non queremos cen mil clientes porque aos clientes chamámoslles polo nome, non por un número. Temos unha plantilla, máis o menos, estable», concluye Pepe Fernández en clara referencia al lema de la marca: «Temos un aroma especial porque o trato é de persoa a persoa», acota Lucía Fernández.