Las distracciones, principal causa de las muertes en las carreteras de Pontevedra

Alfredo López Penide
l. pENIDE PONTEVEDRA / LA VOZ

PONTEVEDRA CIUDAD

Ramón Leiro

El pasado año se contabilizaron veinticinco fallecimientos por accidentes circulatorios en la provincia

19 ene 2022 . Actualizado a las 19:49 h.

En la presentación del balance de la accidentalidad del tráfico correspondiente al pasado año, Maica Larriba, subdelegada del Gobierno en Pontevedra, realizó una valoración de las estadísticas «agridoce, xa que aínda que se rexistraron menos accidentes mortais, o número de vítimas mortais é superior ao do dous últimos anos». Se contabilizaron en el 2021 un total de veinticinco muertes en veintiún accidentes de circulación en las carreteras pontevedresas. Por su parte, el 2019 y 2020 se cerraron con veinticuatro muertes.

Respecto a los siniestros con víctimas, precisó que su número fue muy parejo al del año anterior e, incluso, un 24 % inferior con el del 2019. «O outro dato positivo do ano pasado é que o número de usuarios vulnerables —peóns ou usuarios de bicicletas ou motos— falecidos nas estradas da provincia no 2021 continúa coa liña descendente rexistrada nos últimos anos», añadió.

La subdelegada refirió que el 47 % de los fallecimientos se producen por salidas de vía, un 24 % en colisiones frontales y un 29 % en choques frontolaterales. El 68 % de los muertos son hombres y en un 20 % tenían edades por encima de los 75 años, además de que un 28 % «das vítimas mortais en turismos e furgonetas non facían uso do cinto de seguridade».

En su intervención, alertó del hecho de que «as distraccións ao volante seguen sendo unha das causas principais dos accidentes», ya que están presentes en un 28,5 % de los siniestros mortales, mientras que se detectó velocidad inadecuada en el 23,8 %. De igual modo, se puso de manifiesto que «a condución neglixente e a falta de respecto á prioridade, nun 14,3%, e o alcohol, enfermidades, os xiros incorrectos e o cansazo ou soño estiveron presentes, de forma individual, no 9.5% dos sinistros mortais. Por último, as drogas, a inexperiencia na condución e a condución temeraria están detrás do 4.7% dos accidentes con persoas falecidas».

Consumo de drogas 

Por otro lado, la Guardia Civil «realizou un 25 % máis de controis de alcohol e un 46 % de controis de drogas da provincia que no ano anterior», de tal modo que, en el caso de las alcoholemias, «os positivos mantivéronse nun 1,72 %, cifra similar á rexistrada outros anos. Non obstante, ao incrementarse o número total de probas realizadas cabe concluír que houbo un aumento dos condutores ao volante baixo os efectos do alcohol». Un total de 441 conductores fueron puestos a disposición judicial en Pontevedra, cinco más que el año anterior.

En el caso del consumo de drogas, «a situación é moi similar». Durante el 2021 «contabilizáronse 3.280 probas positivas, que representan o 53,1 % das probas realizadas. Unha cifra parecida á rexistrada no 2020, ano no que se computaron 1.397 probas positivas, o que supuña un 41,63 % dos testes realizados». En el 2021 se tramitaron 3.277 denuncias administrativas  y tres conductores fueron puestos a disposición judicial.

Nueva Ley de Tráfico

En su comparecencia, la subdelegada Maica Larriba aludió a la modificación de la Ley de Tráfico y Seguridad Vial que entrará en vigor a partir de marzo: «Pretende actualizar varios preceptos, entre outros, aqueles relativos ao permiso por puntos, unha ferramenta que se demostrou válida para reducir a sinistralidade na estrada, pero que era necesario actualizar para  mellorar a eficacia do sistema, adaptala aos tempos e reforzar a seguridade viaria».