El calendario del Concello de Pontevedra desvela el pasado reciente del convento de Santa Clara

Alfredo López Penide
López Penide PONTEVEDRA / LA VOZ

PONTEVEDRA CIUDAD

Más de siete mil personas recorrieron este fin de semana los jardines del emblemático inmueble

20 dic 2021 . Actualizado a las 21:05 h.

El Concello de Pontevedra ha editado, como ya es tradición, su calendario municipal de cara al 2022 que tiene como temática el convento de Santa Claradada a efemérides histórica que vén de vivir a cidade coa compra do convento». De este modo, el calendario de mesa refleja dos docenas de instantáneas, doce antiguas y otras tantas contemporáneas de este emblemático inmueble y su entorno.

Desde el gobierno local reseñaron que se han editado quince mil ejemplares que «poderán recollerse na Oficina de Turismo da Casa Consistorial e no edificio administrativo de Michelena», además de que se entregaron «nas xornadas de portas abertas do convento que organiza a Concellaría de Patrimonio Histórico esta fin de semana». Las fotografías muestran diversos aspectos y momentos de la vida en Santa Clara, «dende os xardíns até a reforma exterior da rúa, así como traballos diarios das monxas ou o estado de conservación que presentaba Santa Clara no ano 2019, cando se fixeron as Xornadas de Patrimonio Invisible organizadas pola Concellaría de Patrimonio Histórico que permitiu entrar por vez primeira ao convento».

En cuanto a las imágenes históricas, estas forman parte del fondo gráfico del Museo de Pontevedra, entidad que colaboró, desde el primer momento, con este proyecto facilitando las fotografías que custodia, algunas de ellas en propiedad y otras procedentes de distintos fondos. Por su parte, el departamento del Arquivo municipal también participó en la confección del calendario.

De este modo, cada uno de los meses del 2022 está ilustrado con una imagen histórica y otra contemporánea. Entre las primeras, «pódese ver a cabeceira da Igrexa de J. Pintos de 1915, a fachada setentrional de F. Zagala cara 1900, o estado da rúa Santa Clara a primeiros do século XX, ou un dos lavadoiros do convento con tres monxas tamén de Zagala cara 1905», destacaron desde el Concello de Pontevedra. En este sentido, recordaron que «unha fonte de ingresos da comunidade relixiosa foi lavar a roupa das familias pontevedresas».

Asimismo, hay imágenes de los años 40 y 60, «como o xardín do convento, situado ao carón do claustro, cunha persoa traballando; o enreixado das fiestras das celas; unha instantánea das monxas dirixíndose cara o pozo e a Capela dos Anxos; ou a reforma da rúa Santa Clara do arquitecto Pons Sorolla». Por su parte, de la década de los 80 son las relativas al «Refectorio ou do lagar, situado na planta baixa».

Con respecto a las contemporáneas, fueron realizadas en su mayoría por Gustavo Santos recogiendo doce instantáneas realizadas durante la visita realizada por la Concellaría de Patrimonio Histórico en el verano del  2019 en el marco de la Semana do Patrimonio Invisible. «Amosan a fonte do xardín do claustro, a capela dos Anxos, os locutorios nos que as monxas podían comunicarse coas súas familias, un dos corredores do convento, o xardín do claustro, o coro alto, as celosías os enreixados e a igrexa, o coro baixo ou unha imaxe aérea de Santa Clara», añadieron.

Como ya se hiciera en el calendario del 2021, el del 2022 dispone de una última página con un código QR que permite obtener más información sobre Santa Clara «ao remitir a un web no que se poden ver as imaxes», así como al nuevo portal sobre el convento.

Visitas

En el marco de las actividades impulsadas por el Concello de Pontevedra para dar a conocer este inmueble entre la ciudadanía, más de siete mil personas, concretamente 7.053, pudieron recorrer sus jardines durante las jornadas de puertas abiertas. Si el sábado acudieron 2.803 visitantes, este domingo se contabilizaron 4.250.