Rueda, en Pontevedra: «Os que puxeron en perigo os postos de traballo de Ence terán que dicir que solución teñen»

La Voz PONTEVEDRA / LA VOZ

PONTEVEDRA CIUDAD

Fábrica de Ence en Pontevedra
Fábrica de Ence en Pontevedra Pablo Fariña

El vicepresidente autonómico manifestó que la Xunta está «desexando botar unha man» pero instó al Concello y al Estado a buscar la fórmula que responda a las peticiones de los trabajadores

28 ago 2021 . Actualizado a las 21:39 h.

El vicepresidente de la Xunta de Galicia, Alfonso Rueda, manifestó esta mañana en su visita a Pontevedra que la Xunta está dispuesta a colaborar en una fórmula que garantice el futuro laboral de la plantilla de Ence. Sin embargo, Rueda recalcó que las decisiones sobre esta materia le corresponden a otros. En referencia al Estado, que se allanó en el procedimiento judicial en la Audiencia Nacional, y al Concello de Pontevedra, que recurrió la prórroga de la concesión ahora anulada, Rueda afirmó: «Os que puxeron en perigo os postos de traballo de Ence terán que dicir que solución teñen».

El dirigente autonómico precisó que la postura de la Xunta fue clara «desde o principio» con los trabajadores, a los que manifestó la situación a la que se enfrentaban si se revocaba la concesión de Costas. Aseveró: «O emprazamento de Ence era onde estaba». Recalcó que desde su base en Lourizán la factoría «estaba creando moitos postos de traballo directos e indirectos na provincia de Pontevedra». Rueda sostuvo: «Nós avisamos por activa e por pasiva que calquera movemento que puxera en perigo o emprazamento ía traer consecuencias e os que provocaron ese movemento van ter que traer unha solución para esas consecuencias». Recordó que cuando el Concello interpuso el recurso, el Gobierno central se allanó ante la Audiencia Nacional, una decisión que supone decir que el Ejecutivo español «estaba de acordo con que Ence se fóra de Pontevedra». Rueda aseguró que ahora no era comprensible que aquellos que «os que promoveron iso digan agoran que non teñene ningunha solución e que ten que ocuparse diso a Xunta».

El vicepresidente autonómico indicó que sí está dispuesto a que la Xunta participe en la mesa de negociación, reclamada por los comités de empresa de oficinas y fábrica de Ence y el sector auxiliar y forestal ayer en Pontevedra. «Por suposto que botaremos unha man, pero non temos esa solución. Quen ten que dicir cal é a solución para eses postos de traballo son aqueles que dixeron que aquí non podían estar. O que non se pode facer é provocar un problema e non ter ningunha solución», concretó.

Rueda apuntó que ni el Concello de Pontevedra ni la Administración del Estado pueden escudarse en que la competencia es de la Xunta. «Non  é normal que o Ministerio de Transición Ecolóxica, que pertence a esa Administración que dixo que si a que Ence se fóra de Pontevedra leve dende abril sen facer máis que unha reunión de paripé ese mes». El titular autonómico insistió en que la solución al conflicto de Ence no depende de la Xunta, que se mostró de acuerdo con que siguiese en su ubicación actual. «Cando o Estado e o Concello dixeron que Ence se fose de Pontevedra supoño, ou quero pensar iso, que tiñan unah solución para todas as familias que terán que deixar de traballar». Rueda remachó: «Nós estamos desexando botar unha man pero a solución ten que vir dos que crearon o problema. Nós non temos esa solución, nin é a nosa responsabilidade», reprochando al Concello de Pontevedra y a Transición Ecológica que, desde el punto de vista de la Xunta, no tomen una parte más activa en la resolución de este conflicto.