Pontevedra comienza a retirar bicicletas que llevan tiempo abandonadas en la vía pública

Serxio Barral Álvarez
Serxio Barral PONTEVEDRA / LA VOZ

PONTEVEDRA CIUDAD

El Concello de Pontevedra ha localizado cinco bicicletas abandonadas en el aparcamiento de Joaquín Costa
El Concello de Pontevedra ha localizado cinco bicicletas abandonadas en el aparcamiento de Joaquín Costa CONCELLO DE PONTEVEDRA

El Concello ya tramitó el año pasado 80 expedientes para tratar turismos como residuos sólidos urbanos

01 feb 2021 . Actualizado a las 05:00 h.

Hace ya varios meses, el Concello de Pontevedra inició una «ofensiva» contra los vehículos abandonados en la vía pública procediendo a su tratamiento como residuos sólidos urbanos. Solo en el año 2020 se tramitaron 80 expedientes. Y en este mes de enero del 2021 ya están en marcha otros once. La novedad es que si todos los expedientes iniciados el año pasado por el concejal de Desenvolvemento Sostible, Iván Puentes (PSOE) se referían a turismos, ahora se han incorporado otros tipos de vehículos que también llevan meses abandonados.

Son en concreto cinco, todas ellas estacionadas en la calle Joaquín Costa, en el aparcamiento de aros situado enfrente del colegio Álvarez Limeses, donde llevan muchos meses abandonadas según pudo constatar el Concello. Se trata de «unha bici marca Monty de cor branca, unha Atak azul, unha America Bike vermella e outras dúas sen marca coñecida, de cores azul con pegatinas e verde, vermella e branca».

Iván Puentes señala que «as bicicletas teñen un número de serie que as identifica, habitualmente nos pedais, pero non hai un rexistro oficial que informe do propietario dese número nin documentos de propiedade de ningún tipo, polo que resulta case imposible localizar aos seus donos para que as retiren ou averiguar por que foron abandonadas».

El Concello da quince días de plazo a los propietarios para que comparezcan ante el servicio de Disciplina Urbanística para «practicarlles a notificación do acto de obtención do Certificado de Destrución emitido por un centro autorizado de tratamento».

 

 El concejal Iván Puentes alerta de que el abandono de bicis es bastante habitual

 Puede llamar la atención que los cinco primeros expedientes de destrucción de bicicletas abandonadas se refieran a cinco unidades situadas en el mismo aparcamiento, en la calle Joaquín Costa. El propio concejal de Desenvolvemento Sostible, Iván Puentes, alerta de que «a pesar de que pode resultar un tanto chamativo ou misterioso, non se trata dun caso illado», y desde su departamento ya se han detectado con anterioridad comportamientos semejantes en otros «aparcabicis» del casco urbano, como el situado en las inmediaciones de la estación de autobuses. «Os motivos que poden levar a unha persoa a deixar unha bicicleta tirada nun aparcadoiro poden ser diversos -reflexiona Puentes-, pero hai dous fundamentais: normalmente se debe a que a bicicleta se estragou, o seu propietario mercou outra e deixou a vella alí, xa que lle resultou máis cómodo que levala ao Punto Limpo ou chamar á empresa de lixo para que lla recollesen; pero tamén se poden tratar de bicis roubadas co obxectivo de revendelas, que é para o que se soe roubar unha bici. Ao non conseguilo, optan por abandonala alí de xeito anónimo».

El edil señala que «ao igual que acontece cos coches, o máis complexo para evitar os cemiterios de bicis está na tediosa tramitación administrativa de identificación e notificación aos propietarios, neste caso coa complicación engadida de non dispoñer dunha matrícula asociada a un propietario e de ter que botar man do BOE para publicitar o anuncio».