Quessada, protagonista de la última gran exposición del año en el Museo de Pontevedra

El Sexto Edificio exhibirá medio centenar de obras del artista ourensano que recorren cinco décadas de actividad creadora


Pontevedra / La Voz

«The show must go on» fue una de las últimas canciones que grabó Freddie Mercury antes de fallecer y es todo un alegato a la vida, a que el espectáculo debe continuar. Esta misma filosofía es la que parece impulsar a los responsables del Sexto Edificio do Museo de Pontevedra que, a pesar de la pandemia del coronavirus, han apostado decididamente por mantener la oferta cultural organizando «a súa primeira monografía antolóxica sobre o artista ourensán Xaime Quessada (1937-2007)». Reconocen, en todo caso, que esta muestra será «a última grande prevista polo Museo para este ano», de tal modo que permanecerá abierta al público desde el 24 de septiembre al 10 de enero del 2021.

Comisariada por Pilar Corredoira, la exposición acogerá más de medio centenar de obras elaboradas por Quessada «ao longo de cinco décadas de actividade creadora e na que se reflicten dúas das características máis outorgadas ao autor: liberdade creativa e compromiso social».

Se trata de una muestra ambiciosa, toda vez que el propio director de la entidad cultural, Xosé Manuel Rey, reconoce que «terá unha grande significación e importancia dentro da traxectoria expositiva do Museo de Pontevedra, xa que ademais de ser unha monográfica e antolóxica dun pintor chave na historia artística galega, con ela estréase a nova imaxe corporativa da institución pontevedresa presentada publicamente o pasado mes de xullo». 

En el plano eminentemente artístico, la intención es ofrecer un recorrido coherente y una lectura nítida y enriquecedora del autor. De este modo, se exhibirán creaciones tempranas de Quessada realizadas a finales de los cincuenta, pero también otra serie de obras que fue realizando en las décadas posteriores. Así, las datadas en los sesenta «xa revelan o artista batallador, viaxeiro e culto», obras que se conjugan con «novas creacións que irán definindo as transformacións estilísticas e temáticas que teñen lugar nos anos seguintes, á vez que se afianza a súa linguaxe».

Desde el Museo inciden en que se trata de un conjunto de piezas de temática diversa, toda vez que giran «arredor da tradición española, o pop art, o clasicismo, a figuración esquemática, o cubismo e poscubismo; as series da música e danza e o que el denominará a metamorfose dos estilos aplicada ás composicións paisaxísticas, ás escenas de interiores e de figuras...». Pero, de igual modo, se mostrarán «os conflitos que marcaron a historia recente do mundo e que o artista viviu con grande intensidade deixando a impronta desas impresións na súa obra», caso de la II Guerra Mundial, los conflictos bélicos de Vietnam o Kosovo, las matanzas de Ruanda, las revueltas de Timor, los atentados del 11S, la guerra de Afganistán, las hambrunas de Etiopía... Episodios que Quessada retoma, reinterpreta y narra «desde unha particular visión crítica e áspera, non exenta de sensibilidade».

De igual modo, Galicia tendrá su protagonismo, toda vez que es algo que siempre está «presente no ánimo do artista e formará parte dos seus anhelos desde o principio da súa carreira».

Las obras exhibidas proceden de museos, colecciones institucionales, tanto públicas como privadas, así como de la Fundación Xaime Quesada Blanco (Ourense). De este modo, se podrán contemplar piezas cedidas por el Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía, el Museo de Belas Artes da Coruña, el Museo Municipal de Ourense, el vigués Museo Municipal Quiñones de León, el Centro Galego de Arte Contemporánea (CGAC), el Parlamento de Galicia, la Colección Abanca, la Colección Afundación o la Universidade de Santiago de Compostela.

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
1 votos
Comentarios

Quessada, protagonista de la última gran exposición del año en el Museo de Pontevedra