Edita Rodríguez Oca: «A artesanía gaña seguidores, pero aínda ten que ser máis apoiada»

Margarita Mosteiro Miguel
Marga mosteiro SANTIAGO / LA VOZ

PONTEVEDRA CIUDAD

SANDRA ALONSO

La artesana estudió Bellas Artes en Pontevedra y se afincó en Santiago hace nueve años

06 jun 2019 . Actualizado a las 05:00 h.

Edita Rodríguez Oca diseña piezas exclusivas y originales en cuero bajo la marca Jatafarta, que se vende en comercios especializados en artesanía y a través de Internet, con distribución en Galicia y en diversos establecimientos de Madrid. «Dedico moitas horas a pensar os deseños e crear para despois preparar o material e facer as pezas. O traballo dos artesáns ten detrás moitas horas de reflexión e creación ata que a peza cobra vida», explica Edita Rodríguez Oca. El trabajo de los artesanos requiere de «moita dedicación, que non só ten que ver coa elaboración das pezas. Hai moito que pensar antes de sacar adiante un traballo, e non podemos competir coas grandes marcas que sacan pezas en serie».

Tras un primer paso por la Facultade de Económicas de la Universidade de Santiago, Edita dejó los números para dedicarse a lo que realmente era su vocación. Se trasladó a Pontevedra para estudiar Bellas Artes en la facultad, y hace nueve años volvió a Santiago para dar comienzo a su aventura empresarial. Desde entonces tiene su taller en un bajo de la travesía de Basquiños. La artesana comenta que «para o negocio vén ben ter algúns coñecementos de números, pero teño que recoñecer que é o que menos me gusta; o meu é o deseño». En su taller cuenta con un ayudante, pero en sus inicios todo dependía de ella. «Nós aínda sufrimos máis os problemas dos autónomos. Se eu corto un dedo ou teño unha lesión que me impide traballar o taller non produce, e supón un risco para a propia empresa», se lamenta Edita, que reclama «máis apoios».

En una primera etapa de creación, de las manos de Edita salían complementos y artículos de decoración en los que el cuero era arrugado y moldeado para que ofreciera una sensación de antiguo. Ahora, más recientemente, en su colección se percibe una evolución en la que la labor artesanal se fusiona con un estilo más moderno. «Agora fago liñas xeométricas; os bolsos son o máis característico da última creación, pero tamén teño uns petos con forma de casiñas de paxaros, espellos e moedeiros». Las piezas que integran su colección se reparten entre los complementos, donde los bolsos, carteras y mochilas son los artículos más llamativos; y los de decoración, en los que los matamoscas sorprenden especialmente.

Edita Rodríguez considera que las nuevas formas de venta son una «ferramenta moi útil para os artesáns. Eu son máis de Instagram ca de Facebook, porque as fotos locen máis, e é máis fácil chegar á xente». Aun así, considera que la venta directa en locales y ferias permite «chegar a un perfil de público ao que lle gusta a artesanía e valora o traballo artesanal». Por ahora, la combinación de lo artesano y las nuevas tecnologías están dando «bos resultados. Non te fas rica, pero podes ter un salario digno, que non é pouco».

La artesana, natural de A Estrada, considera que la artesanía poco a poco va ganando seguidores, y reconoce que hay apoyo de la Administración, «aínda que debería ser máis; todo é pouco». Edita Rodríguez considera que, salvo excepciones, «os artesáns están unidos, pero o que pasa é que na rede hai xente que fai cousas moi diversas». En el grupo hay personas «que pensamos que as novas tecnoloxías poden axudar, e outros que non queren velas diante», pero en general Edita considera que el sector de la artesanía está en alza, y es porque «se están a facer cousas moi interesantes».