El Museo reivindica la vigencia del compromiso artístico de Castelao

PONTEVEDRA CIUDAD

Capotillo

La Editorial Galaxia presentó la edición especial de los tres álbumes de guerra: Galicia mártir, Atila en Galicia y Milicianos

31 ene 2019 . Actualizado a las 08:00 h.

Con ocasión del aniversario de Castelao, el Sexto Edificio del Museo de Pontevedra reivindicó ayer la vigencia del legado y compromiso artístico del galeguista. Y lo hizo acogiendo la presentación por parte de la Editorial Galaxia de la edición especial de los tres álbumes de guerra -Galicia mártir, Atila en Galicia y Milicianos- acompañados de un estudio del escritor Xesús Alonso Montero, Tres páxinas excelsas da plástica cívica. O Guernica galego de Castelao (e outras estampas).

Esta edición, según explicó Francisco Castro, director de Galaxia, fue posible gracias a que el Museo de Pontevedra facilitó la obra original digitalizada, por lo que no dudó en calificarla como la «primeira edición facsimilar perfecta destas obras».

A este respecto, Carmela Silva, presidenta de la Deputación de Pontevedra destacó que se trata de «unha verdadeira obra de arte que ademais é a primeira vez que se volven publicar tal como eran os orixinais dos tres albumes de guerra de Castelao». Añadió que esta edición contribuirá a que no se olvide «o que aconteceu na nosa terra para que nos serva como un elemento de reflexión cara o futuro. Vivimos un momento convulso, de mentiras tóxicas, de furia, de falta de reflexión profunda e eu creo que é máis necesario que nunca mirar cara atrás, analizar con seriedade e rigor o que aconteceu, para que non volva a suceder».

Por su parte, Xosé Leal, diputado de Cultura, subrayó que su «arte comprometida segue a ser un sinal de identidade de todos os galegos sendo este Museo, que consideramos a súa casa artística, o mellor expoñente para transmitir e difundir as súas arelas, aínda vixentes a día de hoxe».

Tras las intervenciones, que también contaron con la investigadora Diana Vilas, el público degustar una versión del menú que fue servido en una cena en el Casino de Pontevedra que fue ilustrado por Castelao y que este jueves realizaron los alumnos del CIFP Carlos Oroza.