El área sanitaria compromete nueve de cada diez camas operativas en verano

La Voz

PONTEVEDRA CIUDAD

Emilio Moldes

El año pasado se utilizaron el 72,8 % en Pontevedra y el 64,9 % en O Salnés

17 may 2018 . Actualizado a las 05:00 h.

«A Xerencia manterá operativo o 89,3 % das camas de hospitalización da área sanitaria durante os meses de xullo e agosto, o cal implica que estará activo un 16,1% máis de recursos dos que se estima que van ser precisos», explicó ayer la gerencia del Área Sanitaria de Pontevedra y O Salnés Según avanzó, la planificación realizada en base «ao estudo pormenorizado da afluencia de pacientes durante esta época, e que cada ano se leva a cabo, permitirá asegurar as necesidades de cobertura asistencial de acordo coa previsión de demanda na área sanitaria, así como executar un uso racional dos recursos asistenciais».

El citado estudio interno revela que la ocupación de camas registrado el pasado verano fue de un 72,8 % en el Complexo Hospitalario Universitario de Pontevedra y de un 64,9 % en el Hospital do Salnés. «Estas cifras demostran que a poboación acode en menor medida aos centros do sistema sanitario nesta época, xa que determinadas patoloxías descenden de maneira considerable, como por exemplo os procesos respiratorios. De aí que se rexistre unha menor ocupación de camas nos centros hospitalarios», aducen desde la gerencia.

El número de camas ocupadas en el período estival se mantuvo en una horquilla de entre 420 y 450 camas en el Complexo Hospitalario Universitario de Pontevedra. Sin ser utilizadas permanecieron entre 150 e 180 camas. En O Salnés las camas ocupadas oscilaron entre las 70 y las 80, quedando entre 40 y 50 sin uso.

«O plan de adecuación dos recursos asistenciais que deseña a Xerencia de Xestión Integrada de Pontevedra e O Salnés para o verán xustifícase pola coincidencia do período regulamentario no que a gran maioría dos profesionais do sistema sanitario público galego solicita o desfrute das súas vacacións, de aí que sexa necesario levar a cabo unha programación previa mantendo e adaptando os recursos asistenciais a esta realidade», justifican desde el Servizo Galego de Saúde.

Sin embargo, la Xerencia explica que el «100 % das camas están dispoñibles en todo momento na área sanitaria e poden facerse operativas de xeito inmediato cando é preciso». Un plan de contingencia, insisten desde la Administración sanitaria, permitiría ponerlas en pleno funcionamiento en dos horas.

El sindicato Prosagal volvió a salir ayer a la calle para exigir que se garantice que el 100 % de las camas hospitalarias estarán abiertas durante los meses estivales tanto en el Complejo Hospitalario de Pontevedra como en O Salnés. foto Emilio moldes