Agraso niega que el plan metropolitano solucione el problema del IES Vilalonga

Marcos Gago Otero
Marcos Gago SANXENXO LA VOZ

PONTEVEDRA CIUDAD

MARCOS GAGO

La edila del BNG acusa a Martín de meter el transporte escolar en una «vía morta»

04 abr 2018 . Actualizado a las 05:00 h.

La concejala del BNG y exedila de Educación del tripartito, Sandra Fernández Agraso, rechazó ayer que la inclusión de Sanxenxo en el plan de transporte metropolitano de Pontevedra pueda ser una solución al problema de los alumnos del IES Vilalonga. Para la dirigente nacionalista, el alcalde, el popular Telmo Martín, solo está intentando «gañar tempo» con su petición a la conselleira de Infraestruturas, Ethel Vázquez, el pasado lunes. Agraso acusó al regidor de «querer meter a resolución do asunto nunha vía morta, ou a moi longo prazo, algo que xa nos recorda ao tema do colexio de primaria de Vilalonga».

La edila del Bloque recordó que el transporte al instituto pasó a ser de escolar a integrado, y que afecta al alumnado con pago para los que proceden de fuera del ámbito del centro, como son los estudiantes de Sanxenxo, Portonovo, Dorrón, Bordóns, O Grove y Meaño. «Estes alumnos viron como neste ano se incrementou un 40 % o prezo de cada viaxe do transporte escolar, custando 20 euros máis por mes, uns 200 euros por curso». Y todo sin descuentos para familias numerosas ni carné joven.

La reunión que mantuvo el alcalde con la conselleira, en este sentido, no soluciona nada porque el plan de transporte metropolitano no depende solo de Sanxenxo para su puesta en marcha, sino de varios concellos y de la Xunta. «O señor Martín non explica que a día de hoxe hai máis de oito anos que non existe ningunha proposta por parte da Xunta para o proxecto de área metropolitana de Pontevedra». La concejala del BNG incidió en el precedente de Vigo, «atascada e con desencontros por posturas discrepantes entre concellos e a Xunta».

Agraso recalcó que el plan de transporte metropolitano tampoco implicaría su gratuidad para los estudiantes, sino que sería una subvención concedida a cada familia y «como tal debe computar na declaración da renda, podendo incluso facer que a algunha familia lle cambie de tramo» en el IRPF, perjudicándolos más.

«O que pretende o goberno local con esta proposta é gañar tempo político demorando a solución, facendo perder o tempo e cartos aos pais que seguen pagando esa subida do 40 %», añadió. La edila insistió en que la propuesta de la ANPA A Salgueira es «acadable de inmediato» porque sería volver a pagar un euro por viaje, que era la tarifa que se estuvo aplicando hasta este curso y que todos los afectados estarían dispuestos a aceptar, poniendo fin a la «dobre discriminación» que sufren parte de los alumnos por este conflicto.