Los Premios Cidade de Pontevedra aúnan cabeza y corazón

Serxio Barral Álvarez
Serxio barral PONTEVEDRA / LA VOZ

PONTEVEDRA CIUDAD

Ramón Leiro

El psiquiatra Víctor Pedreira y la Escola Xadrez Pontevedra reciben los galardones en un emocionante acto en el Principal

21 ene 2018 . Actualizado a las 21:24 h.

Pontevedra se visitó de gala ayer, en el día de su patrón, san Sebastián, para reconocer la labor del psiquiatra Víctor Pedreira y de la Escola Xadrez Pontevedra, flamantes Premios Cidade de Pontevedra. Un abarrotado Teatro Principal acogió el pleno de honores en el que el alcalde, acompañado de toda la corporación, entregó a Pedreira y a Daniel Rivera (presidente de la escuela de ajedrez) los galardones.

Se podría decir que la psiquiatría y el ajedrez tienen algo en común. Ambas actividades bucean en el mundo de la mente, en lo que «sucede» dentro de la cabeza de los humanos. Pero los dos galardonados tocaron también el corazón de los asistentes al acto.

Pedreira, que ayer cumplía 68 años, recordó en un emocionado discurso -leído en gallego, lengua que reconoció no dominar- que nació en A Coruña pero hace 38 años llegó a Pontevedra por motivos laborales y que más tarde tomó la decisión de vivir en la ciudad que ayer le premió. «Decidín vir vivir, e quizais tamén morrer, aquí, á ribeira do Lérez (...) porque me gusta esta cidade á que lle debo boa parte do que son e do que aprecio: o meu traballo, os meus amigos, o sosego da miña plácida xubilación, o tempo de lecer do que disfruto agora».

Pedreira echó la vista atrás: «Sinto ledicia de ter podido dedicar a miña vida a facer aquilo que máis satisfacción me xerou: loitar contra da enfermidade, procurar o alivio do sufrimento dos pacientes e as súas familias, dar a batalla contra do estigma que sofren as persoas con enfermidade mental, tentar mellorar a súa calidade de vida e procurar a súa integración social».

Sistema público

Y eso sin dejar de lado su lado más reivindicativo, también clave a la hora de ser merecedor del Premio Cidade de Pontevedra: la defensa del sistema sanitario «público universal e gratuíto». «Temos que valoralo, defendelo e, se é posible, melloralo -subrayó-. Valoralo porque, a pesar de todo, é un dos mellores sistemas do mundo. Melloralo porque ten deficiencias que non é o momento de enumerar, e precisa adaptarse ós cambios sociais e demográficos e ás novas oportunidades de tratamento. E defendelo das ameazas que para o seu desenvolvemento supoñen os recortes orzamentarios e as tendencias privatizadoras».

Una labor, la de Pedreira como defensor de la sanidad pública, que el alcalde, Miguel Anxo Fernández Lores, también reconoció: «Grazas a profesionais coma el, Pontevedra freou o intento privatizador que ameazaba á súa estrutura hospitalaria. A ampliación de Montecelo será unha realidade grazas persoas como Víctor Pedreira, con quen compartimos esa batalla e a quen hoxe agradecemos a valentía e coraxe».

De la Escola Xadrez Pontevedra -a la que Víctor Pedreira ofreció colaborar con la Asociación Alba «no eido da rehabilitación psiquiátrica»-, Lores dijo que «de xeito discreto e silandeiro foi facéndose imprescindible na cidade até o punto de levar á rúa este deporte, enchéndoa de ducias de táboas e facéndoo un imprescindible para os pontevedreses». También destacó la labor de la entidad llevando el ajedrez a campos de refugiados. Precisamente, Daniel Rivera ensalzó esta vertiente solidaria de la Escola Xadrez Pontevedra.

«Estratexia pola paz»

Recordó que en el 2003 organizaron una gran partida simultánea contra la guerra; que en el 2007 se celebró una exhibición para recaudar fondos para los afectados por inundaciones en Uruguay; o que desde el 2015 tiene en marcha el proyecto Xadrez estratexia pola paz, que les ha llevado a colaborar con ACNUR y con UNICEF en dos viajes al campo de refugiados de Azraq, en Jordania, donde la asociación pontevedresa ha creado ya dos clubes de ajedrez. «E como ese agarimo xa está establecido e nunca será esquecido, como moitos poderes si fixeron, -concluyó Rivera-, volveremos en marzo para seguir achegando un gran de area en nome da nosa querida cidade de Pontevedra, a quen lle dedicamos este premio que compartimos con toda a cidadanía que o fixo posible».