El alcalde Ángel Moldes insistió en que «a vergonza e a culpabilidade deben cambiar de lado»
09 nov 2024 . Actualizado a las 05:00 h.Quén é agresor? Que a vergoña cambie de lado. De esta manera tan directa, el Concello de Poio ha articulado su campaña para conmemorar el 25N, el Día para a eliminación das violencias contra as mulleres con una amplia programación que se extenderá a lo largo de los próximos tres meses y arrancará este miércoles con una charla informativa sobre puntos violeta a profesores de IES y un taller en la biblioteca del Pazo de Besada. Además del parón institucional y lectura de un manifiesto, la programación incluye obradoiros, talleres y actividades para la juventud, así como la ruta Camiño Violeta y la proyección de documentales.
«É unha pregunta directa, que non pon o foco nas vítimas, pon o foco nos agresores, porque son os únicos responsables de calquera tipo de violencia sexual e machista contra as mulleres», recalcó el alcalde Ángel Moldes. Precisó que para este lema tomaron como fuente de inspiración la afirmación de Gisele Pelicot de que «unha vítima de violencia sexual que é un exemplo de forza, de coraxe e de valentía».
En este punto, lamentó que «durante anos a violencia machista e sexual foi invisible. As vítimas adoitan sentir culpabilidade, vergonza ou incluso dúbidas sobre a gravidade do ocorrido. Con medo a sentirse xulgadas, a ser rexeitadas. Isto debe mudar, a vergonza e a culpabilidade deben cambiar de lado».
Una realidad terrible
A este respecto, la concejala de Benestar e Igualdade, Natividad Torres, aludió «á referencia ao xogo popular Quen é quen?, ao que lle incorporamos de maneira manual e descoidada distintas fotografías de homes de aspectos e idades moi diferentes vai permitir entender de xeito inmediato o seu sentido: a realidade é tan terrible que descubrimos que calquera pode ser un agresor», sostuvo al respecto.
Por su parte, Lidia Fazanes, psicóloga del CIM de Poio, aseguró estar «avergoñada» por los casos de agresiones sexuales que están saliendo a la luz, tanto de personas anónimas como de otras muy reconocidas. Es por ello que hizo a un llamamiento a que «as mulleres deixen de vivir con esa vergoña que non lles corresponde».