El Concello de Poio eliminó una treintena de vertidos ilegales en el primer trimestre del 2023

Alfredo López Penide
López Penide POIO / LA VOZ

POIO

CONCELLO DE POIO

El servicio de voluminosos gestionó 29,66 toneladas de restos

21 mar 2023 . Actualizado a las 05:00 h.

Cuando apenas restan unos días para que se cierre el primer trimestre del 2023, un informe de Valoriza pone de manifiesto que, «ata o pasado 15 de marzo xa se tiñan retiradas un total de 29,66 toneladas de restos» en el Concello de Poio. De este modo, «o 50 % desta cantidade corresponde a mobles antigos, destacando tamén as cantidades de chatarra (case nove toneladas). Os colchóns, electrodomésticos e restos sanitarios completan o listado», añadieron fuentes municipales.

A este respecto, el concejal de Servizos Municipais, Julio Casás, puso de manifiesto que «a meirande parte destas cantidades (concretamente, 183) foron retiradas a través das peticións realizadas pola cidadanía». Así, desde el Concello de Poio recordaron que se trata de un servicio gratuito que se puede solicitar en el 986 771 185, en horario de lunes a viernes de 9 a 13 horas.

A estas actuaciones se sumaron otras 32 que se llevaron a cabo para retirar vertidos incontrolados localizados en diferentes emplazamientos de la vía pública. «Detectamos un incremento na cantidade de voluminosos retirados, que responde a que cada vez son máis os veciños e veciñas que fan uso do servizo, o cal é unha moi boa nova, porque demostra o nivel de compromiso e interese existente entre a cidadanía para efectuar un tratamento axeitado deste tipo de residuos», matizó Casás Barral.

No obstante, reconoció que «aínda queda moito por avanzar» en lo que son los vertidos incontrolados que periódicamente se localizan en el municipio. En todo caso, el edil poiense insistió en que este tipo de conductas «están penadas pola lei», por lo que los infractores «expóñense a facer fronte a cuantiosas multas económicas, que, no caso das sancións máis graves, poden chegar ata os 6.000 euros».

«Contamos cun servizo de recollida que funciona correctamente, que é gratuíto e que está a disposición da veciñanza, polo que non hai xustificación para abandonar restos na vía pública ou depositalos nos contedores non correspondentes», añadió en este sentido.

Alquiler de biotrituradoras

En su intervención, Julio Casás valoró positivamente el servicio de préstamo de biotrituradoras impulsado por el Concello de Poio entre los vecinos. «Xa comezamos a facer entrega dos dispositivos ás primeiras persoas que completaron as solicitudes», apuntó Casás aludiendo al hecho de que cerca de treinta vecinos han contactado con la mestra composteira para poder emplear esta maquinaria con el objetivo de reducir las quemas autorizadas.