Denuncian nuevos daños a elementos rupestres en Moraña

Alfredo López Penide
López Penide PONTEVEDRA / LA VOZ

MORAÑA

CEDIDA

Vecinos del entorno los habían balizado para advertir a la empresa que construye el parque eólico de Acibal

27 abr 2023 . Actualizado a las 13:47 h.

Este pasado fin de semana, vecinos de Amil, en Moraña; Xeve, en Pontevedra; y Campo Lameiro notificaron a Patrimonio «posibles novos elementos prehistóricos na zona de afeccion directa dunha nova pista nas obras do polígono eólico» de Acibal. En esta ocasión, según reconocieron los afectados, el Seprona no pudo acudir a este punto concreto, por lo que optaron por notificar los hallazgos por teléfono y correo electrónico, al tiempo que procedieron a balizarlos «para que o persoal de obra tivese precaución».

En este sentido, precisaron que «tamén o notificaron con xeolocalizacións e fotografías a Patrimonio na madrugada do domingo».

Los vecinos mostraron su malestar por el hecho de que cuando los agentes del Seprona pudieron desplazarse al monte a comprobar la existencia de estos restos rupestres, acompañados de varios residentes de la comarca y el jefe de obra de la firma que ejecuta los trabajos, «non quedaba nada do reportado». En este punto, y tras criticar que «en ningún momento se persona o responsable de control arqueolóxico», aseguraron que «o responsable da obra declarou que eles 'non teñen porque deterse ante ningún balizado que non saben quen puxo'».

De igual modo, lamentaron que, «ante a pregunta de cal foi a postura do arqueólogo cos achegos balizados, non se deu resposta algunha».

Los vecinos sostienen que, entre los elementos localizados, «atopábase un chozo, con unha serie de pías con interconexións de clara manufactura humana, unha pedra con elementos antrópicos da que expertos opinan que requería un maior estudio, que xa non se poderá realizar de estar soterrada nos movementos de terra». De igual modo, señalaron que «se notificaron varios petroflifos con múltiples das denominadas coviñas, que varios expertos arqueólogos consultados polos veciños tras ver as fotos e vídeos do mesmo consideraron 'moi claros' e que se atopaban no medio da pista que se acababa de limpar de maleza. Estos eran elementos moi similares aos Bens de Interés Cultural xa catalogados e que aparecen no informe da empresa, pero en mellor estado de conservación».

Lo más grave, según sostienen los denunciantes, es que estos elementos se encontraban en las proximidades del séptimo tetrasquel reportado, por lo que «sería a maior concentración deste tipo de grabado prehistórico pouco común de Galicia». De hecho, «os poucos que existen atópanse en algunha das mellores mostras de arte rupestre da provincia de Pontevedra».