El paseo de la avenida de Ourense de Marín, acabado cinco años después

álex g.f. MARÍN / LA VOZ

MARÍN

La obra de mejora recibió financiación de la Xunta y de la Unión Europea

11 ago 2021 . Actualizado a las 05:00 h.

«A avenida de Ourense é a entrada da nosa vila, a arteria que vertebra a nosa comunicación», reflexionaba la alcaldesa de Marín, María Ramallo (PP). Y es que después de cinco años de obras, este martes el Concello, junto con el presidente de la Autoridad Portuaria, y la conselleira de Infraestruturas, celebraron por fin el acto de inauguración de la avenida de Ourense.

En el año 2015 el Concello de Marín inició las obras de mejora y humanización de esta avenida, que es la calle de entrada a la villa de Marín. El objetivo era transformar el paseo pegado al puerto y hacerlo más accesible para los peatones y ciclistas. Así, además de este lavado de cara, el Concello tuvo también que llevar a cabo una obra de renovación del colector que estaba situado debajo del paseo. Por lo que las obras de renovación tuvieron que retrasarse y la inversión se hizo mayor.

La regidora de Marín reconoce que la obra de la avenida de Ourense «foi moi dificultosa e complexa, polo que xenerou numerosas incomodidades aos veciños da zona». Pero a la vez, María Ramallo opina que esta renovación de la avenida de Ourense era una obra necesaria para la villa.

«Houbo que cambiar por completo o colector debido a que había moitos vertidos á ría. E é que eu creo que é labor de todos tratar de facer estas obras que moitas veces non locen, pero que son moi importantes debido a que temos actividade marisqueira, unha actividade produtiva na ría», explicó la María Ramallo.

De esta manera, el Concello de Marín contó con la ayuda de la Xunta de Galicia para la realización de las obras de mejora. Y la alcaldesa de la villa añadió que, «aproveitamos os fondos europeos que financiaban o 80 % desta obra que permitiu ter unha entrada a Marín moito máis accesible e humanizada».

La conselleira de Infraestruturas, Ethel Vázquez, explicó que la humanización de la principal arteria de circulación de Marín fue posible gracias a la financiación del propio Concello junto con los fondos europeos de desarrollo EDUSI (Estrategia de Desarrollo Urbano Sostenible). Y que la Xunta realizó un convenio con el Concello para llevar a cabo toda la parte de la obra que no se ve, la renovación del colector de aguas residuales.

«Con isto a Xunta realiza unha actuación para evitar vertidos na ría de Pontevedra, e para mellorar o funcionamento da depuradora de augas», comentó la titular del departamento. Además, Ethel Vázquez añadió que, «remataron as obras de mellora da depuradora de Os Praceres. A Xunta busca mellorar así a calidade das augas da ría de Pontevedra, e, en definitiva, para mellorar as actividades de marisqueo e pesca, pero tamén para o turismo que depende das nosas rías».

Más vida y más paseos

La conselleira, como representante de la Xunta, quiso poner en valor el trabajo del Concello de Marín. Ethel Vázquez afirmó que desde el Gobierno autonómico «estamos comprometidos cos obxectivos verdes que promove a Unión Europea. Proba disto son os itinerarios peonís e ciclistas que desenvolvemos co Plan de Sendas nesta comarca. Plan que nos permite dotar aos concellos de rutas integradas nos territorios para unha mobilidade moito máis sostible».

La alcaldesa de la villa señaló que con este nuevo paseo «Marín se enmarca como cidade». Además María Ramallo anunció que «a miña ambición é mellorar o paseo pegado ás casas. Por iso presentamos un proxecto para facer un paseo mais amplo, e ter así unha zona que permita a vida co entorno».