Rechazo frontal de la Diputación a la fusión de Cotobade y Cerdedo

Alfredo López Penide
López Penide PONTEVEDRA / LA VOZ

CERDEDO-COTOBADE

Luz Conde

Los técnicos advierten de que «as fusións espontáneas poden non ser as óptimas»

30 jul 2016 . Actualizado a las 05:00 h.

«Creo que hai outros modelos moito máis acaídos para conseguir esa garantía de prestación de servizos e dereitos. A suma de sinerxías entre concellos pode garantilo moito mellor que as fusións». Con estas palabras, Carmela Silva formalizó ayer el rechazo frontal de la Diputación de Pontevedra a la fusión de Cotobade y de Cerdedo. Y lo hizo avalada por un informe de los técnicos del organismo provincial, al que sumó un segundo documento, este de carácter político, realizado por el propio gobierno, «no que expresamos a nosa disconformidade con este tipo de fusións ad hoc, sen o soporte de un proxecto global para toda Galicia cando os concellos teñen un serio problema de financiamento», remarcó la presidenta de la Diputación.

En el ámbito técnico, si bien se reconoce que el expediente de la integración de ambos ayuntamientos «cumpre cos requisitos legais», no obstante «non consta que o Concello de Cerdedo nin o Concello de Cotobade realizasen estudos comparativos entre as distintas alternativas de fusión cos termos municipais colindantes». De igual modo, se alude a las dudas que ha suscitado este proceso entre los grupos de la oposición.

El informe no oculta que, según el expediente administrativo, van a mejorar los ingresos ordinarios, así como la eficiencia, mientras que los gastos se reducen -principalmente, en materia de personal-. En este punto, Carmela Silva remarcó que «a lei obriga a que durante cinco anos teñan unha garantía de percepción de maiores recursos», al tiempo que advirtió de que, con las actuales normas del Plan Concellos 2016, ambos concellos percibirían 262.146 euros menos.