El sector pesquero pontevedrés sobre la eólica marina: «Parece que nos queren botar do mar dun plumazo, é inasumible»

Marcos Gago Otero
Marcos Gago BUEU / LA VOZ

BUEU

El puerto de Bueu
El puerto de Bueu M.G.

La federación provincial de cofradías de Pontevedra advierte del impacto ecológico, social y económico de las plataformas energéticas frente la costa gallega

03 mar 2023 . Actualizado a las 19:11 h.

Las zonas asignadas por el Ministerio de Transición Ecológica para la eólica marina en Galicia encuentran el rechazo frontal de las cofradías de pescadores pontevedresas, que exigen que sean menos y con el menor impacto posible. El presidente de la federación provincial de cofradías y patrón mayor de Bueu, José Manuel Rosas, sostiene: «Nós non estamos en contra das enerxías renovables, pero non de calquera xeito e moito menos cando poden afectar o noso medio de vida».

«Ao Ministerio de Transición Ecolóxica non lle importou para nada o que se lle alegou desde o sector e o que acordou o Estado é incrible, inasumible e inconcibible», apunta Rosas. «Somos a comunidade autónoma de toda España que ten más flota e a que ten menos plataforma continental e temos que ter máis do 40 % da eólica mariña de España. Non se entende», resalta.

Para el presidente de la federación esta es la última gota de un vaso que está más que colmado: «Parece que nos queren botar do mar dun plumazo, nin sequera nos tiveron en conta para baixar o IVE do peixe é iso que é un produto de primeira necesidade. Non sei cal é a meta para o arrinconamento do sector», recalca.

El patrón mayor buenense explica que las áreas autorizadas para la instalación de eólica marina en Galicia «coinciden con bancos importantes de peixe e vitais para a nosa flota de arrastre, de cerco ou do enmalle». Apunta que «cando se recortan as posibilidades de pesca nun sitio se sobrecargan outros caladoiros» y que «estas zonas se definiron sen estudos sobre o seu impacto, é un experimento», que en opinión del patrón mayor puede salir muy mal.

Sobre todo temen que pueda alterar los movimientos migratorios de especies objeto de la flota gallega y que estas especies se alejen de la costa, por el impacto que producirán en el océano las plataformas eólicas. «Son especies que teñen unha sensibilidade enorme e por suposto que a pesca en Galicia vaise ver afectada». Concluye el presidente provincial de las cofradías que «está en xogo a nosa cultura mariña e o noso medio de vida no mar».