Maica Larriba: «A violencia vicaria é a peor expresión da violencia machista»

Alfredo López Penide
L. Penide PONTEVEDRA / LA VOZ

A LAMA

CEDIDA

La subdelegada del Gobierno en Pontevedra participó en un taller de radio con reclusas del centro penitenciario de A Lama

01 dic 2021 . Actualizado a las 05:00 h.

En el marco del Día Internacional contra a Violencia sobre as Mulleres, que se conmemoró el pasado 25 de noviembre, la subdelegada del Gobierno en Pontevedra, Maica Larriba, participó este martes en un laboratorio de radio organizado en la prisión de A Lama por la Unidade de Violencia sobre a Muller de la Subdelegación. En el transcurso de su intervención, Larriba aludió a la violencia vicaria como «a peor expresión da violencia machista sobre a muller».

En paralelo, destacó la labor de los cuerpos policiales, si bien reconoció es posible que un agresor «aproveite calquera momento, pasado incluso anos, para atacar a súa vítima». Es por ello que Larriba insistió en la necesidad de que el entorno de las víctimas puedan denunciar si ellas no dan el paso, al tiempo que recalcó que «das 37 mulleres asasinadas este ano, só oito tiñan interpostas denuncias previas». A este respecto, señaló que «aínda hai moitas mulleres que son incapaces de denunciar a súa propia situación, e é nestas ocasións, cando as persoas da súa contorna debemos dar o paso e acompañala e apoiala para que poida presentar esa denuncia».

Este obradoiro del centro penitenciario de A Lama busca sensibilizar sobre la violencia de género a la población reclusa, de tal modo que participan una docena de internas. El objetivo es que todas ellas trabajen en las diferentes fases de elaboración de un programa de radio, «á vez que reflexionar sobre a violencia de xénero e os estereotipos e roles de xénero que promoven á mesma», añadieron desde la Subdelegación.

De este modo, la finalidad de esta iniciativa, en palabras de Maica Larriba, «vai alén da radio, xa que por riba de todo, persegue visibilizar a estas mulleres, tantas veces esquecidas, darlles voz e sobre todo, ofrecerlles ferramentas para previr, detectar e loitar contra a violencia de xénero, unha realidade que en numerosas ocasións elas mesmas padecen».