La cita gastronómica, que alcanza su edición número 36, se celebrará del 18 al 20 de octubre
23 sep 2024 . Actualizado a las 08:24 h.Finalmente, la que será la edición número 36 de la Festa da Ameixa de Campelo, en Poio, se celebrará del 18 al 20 de octubre, «tras analizar co sector a mellor data para poñer en valor e promocionar un produto que é sinal de identidade do municipio e da ría», precisaron desde el gobierno local.
En este sentido, el alcalde Ángel Moldes destacó que en esta edición se buscará rendir homenaje a los inicios de este evento gastronómico, por lo que se reconocerá la labor de las personas que impulsaron y organizaron la primera fiesta. Y es que, esta cita «xa é un referente e que representa unha oportunidade enorme para Poio polo que supón de desestacionalización e sostibilidade turística, pero tamén é fundamental para poñer en valor a cultura mariñeira e marisqueira da vila de Campelo», precisó, al tiempo que se mostró convencido de que «é importante recoñecer a todas esas persoas precursoras da Festa da Ameixa que hai 36 anos apostasen por facela realidade. Cada día xorden moitas ideas que, ao final, quedan no caixón porque non hai ninguén detrás para executalas. Pero aquí houbo unha idea magnífica, pola que apostaron un grupo de mulleres e homes, que traballaron con moito compromiso para sacala adiante e grazas a isto, hoxe podemos falar de contar en Campelo cunha festa única, totalmente arraigada e que permite dinamizar a economía local e potenciar a imaxe do noso concello».
Así, el homenaje se desarrollará el 18 de octubre coincidiendo con la entrega de la Ameixa de Prata a una veintena de mariscadoras e mariscadores de las tres cofradías que faenan en Poio —Raxó, San Telmo y Lourizán— que se jubilaron a lo largo del último año. De este modo, se rendirá tributo a aquellas personas que dedicaron su vida al mar e que con su trabajo contribuyeron a preservar los espacios naturales en los que desarrollaban su labor.
Xornadas da Ameixa
Como prolegómeno a esta cita, continúan en Poio las Xornadas da Ameixa, las cuales se desarrollan en quince establecimientos que ofrecen menús, platos y tapas con este bivalvo como protagonista a precios que se mueven entre los 3 y los 30 euros.