«Temos moitos casos de persoas con discapacidade que son voluntarias»
PONTEVEDRA
Cogami desarrolla un programa formativo para contar con más ciudadanos
25 ago 2024 . Actualizado a las 05:00 h.El voluntariado de Cruz Roja o de la Asociación Española Contra el Cáncer (AECC) o incluso el de los concellos es mucho más conocido que el de Cogami. Pero esta aportación de ciudadanos que dan su tiempo y sus ganas es muy importante para la Confederación Galega de Persoas con Discapacidade (Cogami), que integra a unas sesenta entidades en la comunidad. La excusa para hablar de voluntariado con el colectivo es el programa Red de Voluntariado que desarrolla este año, con financiación de la Xunta a través de los fondos recaudados por el 0,7 % del IRPF. Son los que aportan aquellas personas que en su declaración de la renta marcan la casilla de actividades de interés social —conocida como X solidaria—.
Olalla Esmorís (Santiago, 1992) es trabajadora social de Cogami y gestiona su voluntariado. Relata que en el programa Red de Voluntariado participan activamente 57 personas en toda Galicia, también de Pontevedra, a las que se está formando para que cuenten con conocimientos y herramientas para desempeñar esta labor, altruista y gratuita, pero muy necesaria. Cogami dispone a mayores de una bolsa de voluntarios anual formada por unas 200 personas. «É moi importante contar con persoas voluntarias para sensibilizar e visibilizar. Nós queremos destacar que incluso hai moitos casos nos que as propias persoas con discapacidade son voluntarias doutras persoas. É moi importante fomentar este tipo de voluntariado porque permite ás persoas participar no seu propio crecemento», expone Olalla Esmorís. Ser voluntario implica una responsabilidad, además de unos conocimientos para realizar esa función.
¿Hay algún requisito para hacerse voluntario de Cogami? Requisitos como tal no hay ninguno concreto, subrayan desde la Confederación. No hace falta ser mayor de edad, si hay autorización de padres o tutores, y tampoco hay límite de edad por arriba, incluso mayores de 65 años. «Basta con que a persoa teña un alto grado de implicación ou que estea moi interesada no voluntariado como unha nova experiencia. En canto á dispoñibilidade, vai un pouco en función da necesidade que xurda. En función das actividades programadas búscanse persoas que poidan facer iso», señala Olalla Esmorís. Como sucede con otros colectivos, en Cogami también hay más mujeres voluntarias que hombres. «Si, tamén hai un pelín máis de mulleres, pero é certo que os homes tamén están moi implicados. Grazas ao voluntariado e a este programa que temos se facilita que as persoas adquiran certas competencias como a pertenza de grupo, a comunicación, a empatía... É moi importante que a persoa estea implicada e sexa responsable», apunta la trabajadora social.
¿Qué hacen los voluntarios de Cogami? Olalla Esmorís pone algunos ejemplos relacionados con las actividades de los colectivos. «Por exemplo, se hai unha andaina e necesitan voluntarios para a última etapa do Camiño de Santiago buscariamos á persoa ou persoas. Un apoio puntual para alguén que precisa manexarse no tema do diñeiro ou do idioma tamén se pode contar con esa persoa, sempre e cando deixando claro que non pode substituír a unha persoa profesional nin ser un posto de traballo», subraya. Pero al ser una necesidad social intentan darle respuesta. «Temos persoas que levan tempo sendo voluntarias e que se mostran moi contentas de participar porque para elas é algo moi satisfactorio. É unha retroalimentación entre ambas partes», recalca.
Si alguien está interesado en sumarse a la red de voluntarios de Cogami solo se tiene que dirigir a la confederación. El teléfono de la sede central de Santiago es 981 574 698. Allí se pondrán en contacto con esa persona para hacerle una entrevista.