El abono de los daños por los temporales deriva en un nuevo encontronazo entre la Xunta y la Diputación de Pontevedra

Alfredo López Penide
L. Penide PONTEVEDRA / LA VOZ

PONTEVEDRA

Carmela Silva presidió este viernes la junta de gobierno provincial
Carmela Silva presidió este viernes la junta de gobierno provincial Rafa Estevez

«É a primeira vez que se plántea unha tontería deste calado», respondió Carmela Silva a la propuesta de Luis López

14 ene 2023 . Actualizado a las 12:02 h.

No solo no le gustó nada la propuesta del presidente del PP de Pontevedra y delegado territorial de la Xunta, Luis López, de alcanzar un acuerdo a tres bandas para paliar los daños ocasionados por los temporales, sino que no dudó en criticarla con contundencia. «É a primeira vez que se plántea unha tontería deste calado», respondió Carmela Silva a la iniciativa de Luis López, al tiempo que incidió en que «non hai nos anais da historia democrática ningún convenio firmado por unha administración do estado, unha autonómica e unha local para facer fronte a algo que é competencia da comunidade autonómica, da Xunta de Galicia».

La presidenta de la Diputación de Pontevedra se mostró convencida de que la propuesta fue consecuencia de que «alcaldes de distintas cores políticas estanlle solicitando a Xunta de Galicia que poña en marcha as súas competencias e que apliquen as normas que se aproban no Parlamento galego. Hai unha Lei de Emerxencias que di con toda claridade que, cando hai este tipo de consecuencias, hai qe aprobar un real decreto onde se conteñan medidas e axudas». Sería algo similar, según precisó, a lo que se hizo durante la oleada de incendios que se registró en el 2016.

De igual modo, Carmela Silva reprochó a los representantes de la Administración autonómica que no se hubieran pronunciado hasta el momento en relación con las inundaciones que dejaron los últimos temporales. «A Xunta estivo desaparecida».

Tras tachar de «tomadura de pelo» la propuesta de un convenio, la presidenta de la Diputación de Pontevedra lamentó las afirmaciones del delegado de territorial de que los alcaldes de la provincia «van directamente a petar á porta do Goberno galego porque, ao final, saben e recoñecen que a administración que está cumprindo cos concellos e coa provincia é a Xunta de Galicia».

La polémica propuesta

En cuanto a la iniciativa del convenio a tres bandas, Luis López propuso «aos socialistas e aos alcaldes e voceiros dos concellos afectados polos temporais que medien coa Deputación de Pontevedra e co Goberno central para asinar un convenio entre as tres administracións, coa mesma aportación, para dar resposta conxunta a unha situación extraordinaria».

Antes de conocer la respuesta de la presidenta de la Diputación, el delegado territorial había manifestado que, tras unas recientes declaraciones de la propia Carmela Silva, «non debería ser difícil o compromiso do Goberno provincial, pero o certo é que a experiencia fainos ser un pouco escépticos porque esa institución foi incapaz de comprometerse e ofrecer apoios nin coa pandemia sanitaria, nin coa crise económica actual». Ya por entonces, lamentó que la presidenta provincial, a su juicio, desperdiciase la ocasión para anunciar ya ayudas de la Administración provincial, pues «é a institución que debe de prestar apoio aos pequenos e medianos concellos desta provincia, e non anunciou un só euro».

Por el contrario, aseguró que el Xunta sí que estaría dispuesta a dar el paso y firmar este convenio. Eso sí, dejó claro Luis López, «co compromiso das tres administracións» y «aportando os mesmos recursos», colaboración con la que «sería posible atender as demandas destes concellos».