La Diputación de Pontevedra celebra los siete años de «cambio de modelo radical»

Alfredo López Penide
López Penide PONTEVEDRA / LA VOZ

PONTEVEDRA

CAPOTILLO

PSOE y BNG destacan el entendimiento mutuo para hacer de la provincia un referente

23 jul 2022 . Actualizado a las 05:00 h.

Con un acto multitudinario a las puertas del Pazo Provincial, el gobierno de la Diputación conmemoró este viernes los siete años de mandato del bipartito: «Fai sete anos plantexamos un cambio de modelo radical para unha transformación intelixente da provincia e, honestamente, cremos que entre todos estamos a conseguila», subrayó Carmela Silva, quien detalló los principales datos de este período.

«Fai 7 anos —insistiu— definimos a provincia que queríamos construír, con obxectivos claros, enfocados á transformación, cunha nova forma de relación cos concellos que os convertera en protagonistas; equidade no destino dos recursos». De tal modo que, según remarcó la presidenta de la Diputación de Pontevedra, es referente en una serie de ámbitos, como también lo es en la lucha contra el cambio climático «que aínda algúns negan», así como «na atención social a quen máis o precisa».

CAPOTILLO

En su intervención, aludió al discurso que pronunció en su segunda investidura para recordar que «dixemos que asinabamos un novo contrato cos concellos e coa cidadanía, un contrato con alma, entre iguais, co que gañaríamos todas e todos, e  hoxe creo que traballamos moito para poder cumprilo». Dejó claro que todo esto fue posible, ya no solo al equipo de gobierno o al personal de la Administración provincial, sino también a los regidores municipales «que foron sempre colaboradores e impulsores do cambio (...). Neste territorio hai grandes alcaldes que están a facer que esta provincia estea situada nos mellores datos en toda actividade que se realiza».

Carmela Silva no se olvidó, ni mucho menos, de sus socios de gobierno. De este modo, subrayó la implicación del vicepresidente César Mosquera «por saber acordar e ser capaz de que impulsaramos un proxecto transformador. Somos un goberno formado por dous grupos políticos que sabe que o que importa é traballar para que a xente viva mellor e fomos quen de facelo».

CAPOTILLO

Este, por su parte, incidió en esta línea destacando que es un gobierno «exemplar e unido, cunhas decisións e direccións moi claras que permiten avanzar e non gastar enerxías en desgastes internos e téñoo que agradecer». Asimismo, Cesar Mosquera coincidió con Carmela Silva en que «en moitas áreas convertémonos en referentes galegos, estatais e internacionais», un logro que achacó al hecho de que «eliminamos o que tensiona ás deputacións, aqueles tratos de favor ou non igualitarios (...). Hoxe os  alcaldes tedes o Plan Concellos e outros plans que podedes sumar, en igualdade de condicións e decidides o que queredes».

Eso sí, no ocultó el hecho de que en el horizonte se perciben «nubeiros», caso de la inflación frente a la que «tentamos reaccionar dentro das posibilidades, co ReacPon e outras decisións». Mosquera, en todo caso, se mostró igual de «convencido de que as deputacións, ou se cambian ou non teñen sentido e dentro desa situación nós tentamos facelo o mellor posible».

Las cifras

Entre las grandes cifras expuestas durante la jornada de ayer, el hecho de que desde el 2016 se han invertido 1.177 millones de euros a través de los distintos presupuestos, al tiempo que se «conseguiu saldar a débeda de ata 40 millóns herdada a súa chegada ao goberno».

CAPOTILLO

Asimismo, se puso de manifiesto que la de Pontevedra es la Diputación «de todo o Estado que máis recursos transfire aos concellos: 511,5 millóns, máis dun 34 % fronte á media estatal do 17 %» y donde el Plan Concellos se ha erigido como la herramienta estrella con 327 millones en transferencias directas que permitieron acometer a los ayuntamientos de la provincia cerca de tres mil actuaciones.

De igual modo, la igualdad se ha asentado como la «bandeira transversal da acción de goberno», de tal modo que se han destinado más de catorce millones de euros a formación y lucha contra la violencia machista, así como a dar visibilidad a las mujeres en los distintos ámbitos.

Esta celebración, que contó con la actuación del pianista Alejo Amoedo y de la mezzosporano Nuria Lorenzo reuniendo a los alcaldes de Vigo e Pontevedra, Abel Caballero y Miguel Anxo Fernández Lores, así como a los de Vilagarcía e Redondela, Alberto Varela y Digna Rivas, así como a representantes municipales de otros 35 concellos suscitó las críticas del Partido Popular: «Non hai nada que celebrar», sostuvo su portavoz Jorge Cubela, quien criticó que la Diputación se «negase a axudar económica os concellos da provincia en plena crise de prezos».