La Diputación de Pontevedra aprueba la prórroga del convenio de los Grupos de Emerxencias

Alfredo López Penide
lópez penide PONTEVEDRA / LA VOZ

PONTEVEDRA

ADRIÁN BAÚLDE

Aunque los populares votaron a favor del acuerdo, no escatimaron críticas

15 ene 2022 . Actualizado a las 05:00 h.

Aunque salió adelante por unanimidad en el pleno de la Diputación de Pontevedra, los populares no escatimaron críticas al gobierno provincial. De este modo, este viernes se aprobó el convenio de colaboración con la Xunta y la Federación Galega de Municipios e Provincias (FEGAMP) para el funcionamiento de los Grupos Supramunicipais de Emerxencias (GES) por un período de dos años. El acuerdo prorroga, según expresó el diputado de Economía e Facenda, Carlos Font, «as mesmas condicións económicas e territoriais» que el extinguido el 31 de diciembre.

Precisamente, las críticas del PP se centraron en este punto. Esto es, que, a su juicio, el bipartito «renuncie a mellorar as emerxencias da provincia, e bloquee todas as propostas feitas polo goberno da Xunta de Galicia para mellorar a atención, a calidade do servizo e o tempo de resposta».

El portavoz de la oposición, Jorge Cubela, sostuvo que si votaron a favor del convenio fue porque la provincia no puede prescindir de estos servicios de emergencias. En todo caso, insistió en que lamentaban «profundamente que PSOE e BNG non sexan máis ambiciosos e renuncien a incorporar melloras moi importantes, e se conformen cun acordo de mínimos, con manter o que xa temos, como mínimo, dous anos máis».

Añadió que esta decisión determinará que no se disponga de un subGes en O Grove, «tampouco se ampliará o persoal para que todos os GES teñan doce efectivos, non se actualizarán os salarios dos traballadores e, por último, tampouco se duplicará o financiamento dos servizos municipais de Sanxenxo e Ponteareas, que prestan un servizo supramunicipal».

Como respuesta, Carlos Font, tras recordar que los GES fueron creados por la Xunta en el 2013, la aportación de la Diputación de Pontevedra se ha ido incrementado, mientras que la de la Administración autonómica disminuía. «A achega das deputacións pasou do 20 % do custo total do sistema ao 40 %, mentres a Xunta reducía a súa parte do 60 % do total ao 52 %. En paralelo, a Deputación de Pontevedra asumiu tamén o cofinanciamento dos Grupos de Emerxencias Municipais (non incluídos no sistema GES) dos concellos de máis de 20.000 habitantes e que, en ningún caso, serían de competencia provincial. Son os casos da Estrada, Lalín, Ponteareas e agora, coa última ampliación proposta pola Xunta, Redondela», remarcó.

Es por ello que el socialista no dudó en insistir en que, «unha vez máis, a Xunta invita e o mundo local paga». Font entiende que esta prórroga es una oportunidad para buscar solución al nuevo convenido que defiende el gobierno autonómico.

Otras cuestiones

Por otro lado, en la sesión plenaria del viernes, el pleno aprobó otras cuestiones, como el nuevo reglamento de funcionamiento de la Rede de Información Turística Rías Baixas, que «nace para adaptarse á realidade dunha xestión turística dixital e moderna», en palabras de la diputada de Turismo, Laura Iglesias o los cambios de titularidad de algunos tramos de carreteras provinciales en favor de los concellos de Barro y de Meis.