El BNG insta a «empezar a planificar» la recuperación de los terrenos de Ence

Serxio Barral Álvarez
Serxio barral PONTEVEDRA / LA VOZ

PONTEVEDRA

Luís Bará presentó las iniciativas parlamentarias del BNG sobre los terrenos de Ence
Luís Bará presentó las iniciativas parlamentarias del BNG sobre los terrenos de Ence CEDIDA

Luis Bará llevará al Parlamento una iniciativa dirigida a la Xunta

06 nov 2021 . Actualizado a las 05:00 h.

El BNG instará a la Xunta a «non perder máis tempo» y a «empezar a traballar en serio» sobre la opción de que Ence finalmente tenga que abandonar su ubicación en Lourizán y sea necesaria la recuperación ambiental de los terrenos. El diputado y portavoz de Medio Ambiente del BNG en el Parlamento, Luís Bará, presentará una iniciativa en O Hórreo para que el gobierno gallego «comece a traballar na ordenación dos usos dos terreos de Ence, e que prevea a súa saída da ría, xa sexa inmediata ou a medio prazo». Recordó que es responsabilidad de la Xunta «dar cumprimento ao que prevén as Directrices de Ordenación do Territorio e tamén o Plan de Ordenación do Litoral, que obrigan á rexeneración e recuperación dos terreos».

El BNG propondrá que si bien esa planificación es una competencia e la Xunta, ha de hacerse «en cooperación co Concello de Pontevedra e co Goberno central». Además, Bará recordó que la empresa tendrá que asumir «os custes do desmantelamento da fábrica».

Aunque la sentencia que anula las prórrogas concedidas Ence no es firme, Bará cree que es el momento de ir anticipándose. Subrayo que solo hay dos escenarios posibles y que ambos pasan por el Tribunal Supremo. «Ou ben desestímanse os recursos, que sería cousa de meses; ou ben revisan a sentenza da Audiencia Nacional, o que levaría dous, tres catro anos».

Lo que sí descarta el Bloque es que la adscripción de los terrenos al Puerto de Marín sea una opción viable. Bará calificó que «patraña» la postura de la Xunta involucrando al Consello Consultivo de Galicia en una opción que «non ten percorrido». «O máis grave —subrayó— non é a burda manipulación do contido do informe, senón a burda manipulación do propio Consello Consultivo en si, un feito moi grave porque é o máximo órgano consultivo da Xunta e do conxunto das institucións galegas e senta un gravísimo precedente».

Proyecto industrial forestal

El BNG reiterará su propuesta de «buscar un emprazamento para desenvolver un gran proxecto industrial forestal de transformación de derivados da madeira e a celulosa, cunha planta de papel e outro complexo de derivados da celulosa». Bará insistió en que es necesario llevar a cabo «un estudo serio sobre posibles emprazamentos deste complexo industrial, porque non é só unha

planta substitutoria da que hai agora». Subrayó que «estamos diante dunha oportunidade única» por los fondos europeos.