Una de cada cinco víctimas de violencia machista en Pontevedra es extranjera

Alfredo López Penide
L. penide PONTEVEDRA / LA VOZ

PONTEVEDRA

CEDIDA

22 oct 2021 . Actualizado a las 05:00 h.

En el marco de la jornada técnica centrada en las autorizaciones de residencia para mujeres extranjeras víctimas de violencia de género, medio centenar de profesionales de la provincia se reunieron en la Subdelegación del Gobierno. En la presentación de este encuentro, la subdelegada Maica Larriba recordó que fue el Gobierno de José Luis Rodríguez Zapatero quien promulgó la legislación «para permitir ás mulleres estranxeiras vítimas de violencia de xénero e aos seus fillos e fillas obter un permiso de residencia temporal e tamén autorización para traballar».

De este modo, y para dimensionar el problema, aludió al hecho de que de las 36 mujeres asesinadas en lo que va de año -«xa que hai dous casos aínda sen declarar de maneira oficial como vítimas»-, dieciséis eran extranjeras. En el caso concreto de Pontevedra, precisó que «as mulleres estranxeiras representan o 22 % dos casos activos no sistema integral de seguimento das vítimas de violencia de xénero. En total, 227 vítimas».

Larriba quiso «desmitificar un mantra de certas opcións políticas» remarcando que «só hai 177 agresores estranxeiros, apenas o 16 % do total de agresores na provincia. Polo que estranxeiro non é sinónimo de todos os males da seguridade no noso país. A violencia machista non entende de nacionalidades». De igual modo, hizo hincapié en los diferentes aspectos de una problemática que genera víctimas «pola súa situación de extrema vulnerabilidade económica e laboral, á que tamén habería que sumar a propia cultura e educación nos seus países de orixe».

Con respecto a los datos concretos de autorizaciones de residencia, desde el 2006 y hasta el pasado mes de agosto, se concedieron en España un total de 17.654 permisos, de los que 569 se formalizaron en Galicia, mientras que en la provincia fueron 182 las autorizaciones a extranjeras.