Conde pide «prudencia» a Madrid y que espere al dictamen del Consello Consultivo sobre Ence

Serxio Barral Álvarez
Serxio Barral PONTEVEDRA / LA VOZ

PONTEVEDRA

PACO RODRÍGUEZ

El vicepresidente de la Xunta insiste en analizar las vías jurídicas que permitan mantener la actividad en Lourizán

17 oct 2021 . Actualizado a las 05:00 h.

El vicepresidente segundo de la Xunta y conselleiro de Industria, Francisco Conde, pidió ayer al Gobierno central que haga un «exercicio de prudencia e de compromiso» para esperar al dictamen del Consello Consultivo sobre si es viable o no adscribir los terrenos de Ence al puerto de Marín. Debido a la celebración del debate sobre el estado de la autonomía Conde no asistió el viernes a la tercera reunión de la mesa de diálogo sobre Ence, y ayer mostró desde Santiago su sorpresa ante las declaraciones del secretario de Estado de Medio Ambiente, Hugo Morán, que anunció que Madrid no apoyará en ningún caso esa posibilidad. El alto cargo ministerial subrayó que la vía de la adscripción de los terrenos de Ence al puerto «se intentó ya en el 2005 y quedó descartada por razones de inviabilidad jurídica».

Conde lamentó ayer este posicionamiento: «Non é razoable que a mesma Avogacía do Estado que se allanou na demanda [sobre la prórroga de Ence] tome ese posicionamento interpretando a situación que había hai quince anos».

El vicepresidente segundo insistió en que le resulta «sorprendente» que el Gobierno central se niegue a «admitir a avaliación dunha proposta dos traballadores e da Xunta e mesmo non quere escoitar o dítame do Consello Consultivo».

En un acto celebrado en Santiago, el vicepresidente insistió en que la Xunta entiende que la adscripción es «unha posibilidade» para que Ence siga en Lourizán y que «o razoable» es que «todos os actores asumamos ese ditame do máximo órgano consultivo de Galicia, e polo tanto vexamos se hai vía xurídica e legal para poder manter a actividade onde está».

Con su posicionamiento de las últimas reuniones, reflexionó Francisco Conde, el Gobierno central no está sino «seguindo coa folla de ruta de pechar Ence e atender a demanda do Concello de Pontevedra. pois ben, nós o que lle pedimos é que atenda á demanda dos traballadores, do sector forestal, do sector loxístico e das más de cinco mil familias que están pendentes dunha solución».