Francisco Conde y Paloma Castro se enzarzan sobre la viabilidad de adscribir los terrenos de Lourizán al Puerto

La Voz

PONTEVEDRA

Ence en Pontevedra
Ence en Pontevedra CAPOTILLO

30 sep 2021 . Actualizado a las 20:55 h.

El vicepresidente económico de la Xunta, Francisco Conde, y la viceportavoz del grupo socialista Paloma Castro se enzarzaron ayer, en el Parlamento de Galicia, en un agrio debate sobre la responsabilidad de cada partido en el conflicto de Ence y la viabilidad o no de adscribir los terrenos de Lourizán al Puerto de Marín.

Conde «lamentou» que el Gobierno central y el Concello de Pontevedra «non asuman a súa responsabilidade de buscar unha solución para os traballadores de Ence», mientras que, por su parte, sostuvo que la Xunta seguirá «colaborando na busca dunha alternativa desde a legalidade para que Ence permaneza en Lourizán». Conde reiteró que la Xunta apoya la propuesta trasladada por los trabajadores de que la fábrica pase a formar parte del suelo adscrito a la Autoridad Portuaria, «unha vez que a empresa deixou ben claro que non existe unha localización alternativa posible».

Esta es la propuesta que la Xunta enviará al Consello Consultivo de Galicia para que este organismo asesor informe sobre la viabilidad de la iniciativa. El resultado también se comunicará al Ejecutivo de Pedro Sánchez para que Madrid evalúe esta posibilidad y pueda ser analizada también en una próxima mesa de diálogo sobre Ence. Conde insistió en que seguirá «ao carón tanto da industria galega como das familias» afectadas.

Por su parte, la diputada Paloma Castro reclamó a la Xunta «solucións reais que garantan os postos de traballo de Ence» y acusó al Gobierno de Feijoo de provocar «falsas expectativas» entre loS trabajadores, afirmando que con su actitud Conde está engañando a la plantilla de la pastera y secundando a la empresa, «en vez de esixirlle que manteña os postos de traballo».

La dirigente socialista pidió al Ejecutivo autonómico que «encarguen un informe obxectivo que atope outra localización viable e que permita á empresa continuar coa súa actividade en Galicia». Para Castro, la idea de Conde de adscribir los terrenos al Puerto de Marín «xa fora formulada no 2005 e rexeitada polo Ministerio de Fomento por ir en contra da Lei de Réxime Económico e de Prestación de Servizos nos Portos de Interese Xeral». La dirigente del PSOE apeló a cinco informes técnicos que desestimaron esta opción en aquel momento.

Para la socialista pontevedresa, la Xunta actúa con «continuos bandazos» en cuanto a Ence y que, al aceptar el informe de la compañía de que no hay dónde reubicarse en Galicia, «dedícase a propor solucións peregrinas».