Músico, actor y personaje literario

Alfredo López Penide
López Penide PONTEVEDRA / LA VOZ

PONTEVEDRA

Marcelo Dobode, además de rodar recientemente el cortometraje La venganza y la serie Un asunto privado, ultima lo que será su próximo trabajo discográfico, mientras aparece en el libro Identidade

09 jun 2021 . Actualizado a las 05:00 h.

Aunque es mucho más conocido por su faceta musical, Marcelo Dobode es también un actor capaz de dejar su impronta en series de renombre, caso de Fariña, o en cortometrajes de directores noveles. Así, el más reciente de sus trabajos audiovisuales se rodó en el Pazo de Cea. La venganza, que es el título del cortometraje de Pablo Tuche, transforma a Dobode en un «malo, malísimo. É unha familia de mafiosos á que lle matan a un. Eu son un dos irmáns, vamos a pegarlle unha paliza a un e estas cousas que ten a ficción, cousa que nunca faría na miña vida».

Y es que este trabajo le ha permitido ponerse la piel de una persona diametralmente opuesta a él, que no tiene nada que ver con su persona, ni con su carácter. «Pero si en Nadal saquei Un regalo de amor... É unha de cal e outra de area. Ás veces, aparece a escuridade. Creo que para estar no amor hai que estar na tristura, para estar na luz, tamén hai que estar na escuridade», sostiene anunciando que su colaboración con Pablo Tuche no terminará aquí, ya que dirigirá el videoclip del sencillo que Dobode publicará en breve. «Fixemos moi boas migas e creo que está facendo un traballo que máis dun vai quedar coa boca aberta. Vai ser algo moi bonito», sostiene.

«A xente nova ven coa pistola cargada. É o seu último traballo na Escola de Imaxe e Son de Vigo e a verdade é que a calidade de produción e como director non o ves moitas veces en grandes curtametraxes. Sorpréndeme como a xente nova ven pisando os talóns e facendo un traballo excepcional», incide.

Además de publicar este single, Marcelo Dobode tiene otros proyectos ya encaminados. De hecho, ya trabaja en su nuevo disco, mientras que prepara algo a nivel teatral que no quiere desvelar y este año estrenó un nuevo espectáculo infantil. Y por si fuera poco, ha participado en el rodaje de otro cortometraje y de los primeros capítulos de Un asunto privado, serie de Amazon que tiene localizaciones en Vigo, Pontevedra y Poio, entre otras localidades de la provincia. Y todo ello, sin descuidar sus estudios de guitarra.

«Sigo na música superactivo e na parte teatral, tamén. Esperando a que se poida facer máis do que se está a facer agora. Coa pandemia está todo moi limitado», reconoce al tiempo que reconoce que lleva «toda a vida subido a un escenario, tanto coa música como co teatro». De hecho, es uno de los responsables de la una compañía infantil, Pecubebés, «que leva xa case que dez anos tocando por toda Galicia», así como fue «mestre da aula folk infantil en Pontevedra».

Confiesa que el arte dramático fue de una valiosa ayuda para él a la hora de «dar aulas e a formar a outros cativos que, hoxe en día, son grandes artistas». En este punto, Marcelo Dobode alude al caso concreto de Nee Barros Fernández, cuya opera prima, Identidade, fue publicado por la Editorial Galaxia. «Estouna lendo agora. Foi alumno meu. Estivo comigo dende os 5 aniños e agora ten 18. Publicou o seu primeiro libro e salgo eu. Estou todo flipado. É a primeira vez. E, de feito, é unha obra teatral. Salgo explicando unhas cousas, dando as aulas como llas daba a el. Estou moi emocionado», apunta quien sostiene que, a su modo de ver, siempre ha existido una relación muy directa entre la música y el arte dramático. Esto explica que «hai moitos músicos que son actores e moitos actores que son músicos».

En su caso concreto, desde sus comienzos, Marcelo Dobode impregnó de teatralidad a todos sus espectáculos, una forma de concebirlos que le hizo estudiar arte dramático en Santiago de Compostela. Lo aprendido le ayudó a estar mucho más cómodo sobre los escenarios porque, «aínda que non o dicimos, como artista son moi tímido. É romper esa barreira. Aos artistas gústanos mostrar a nosa arte e, aveces, hai esa parte de timidez».

«Son moi acuario, moi independente á hora de crear»

La pasión que Marcelo Dobode le pone a todo se observó en el espectáculo con el que el Salón do Libro Infantil e Xuvenil de Pontevedra abrió la edición de este año. A la hora de componer, reconoce que «teño que estar comigo mesmo un bo rato para crear. Non podo estar influenciado pola xente, nin escoito música... Son moi acuario, moi independente. Necesitamos pecharnos na nosa cápsula e logo saímos dela rachando con todo. Temos unha enerxía brutal. Eu chámolle a incubadora, que é o espazo onde creo, o meu interior».