Ence amplía la campaña «Tes un monte de máis de 30 anos»

La Voz PONTEVEDRA / LA VOZ

PONTEVEDRA

PEPA LOSADA

La empresa inició en el 2019 este programa para impulsar la gestión sostenible de los eucaliptales en estado de semiabandono

20 abr 2021 . Actualizado a las 18:56 h.

Ence, en el marco de su compromiso con la gestión forestal, anunció la ampliación de la campaña «Tes un monte de máis de 30 anos», que tiene como objetivo impulsar la gestión sostenible de eucaliptales en estado de semiabandono. Con este proyecto, la compañía señalo su contribución «ao un maior desenvolvemento económico e social» de las comarcas rurales al mejorar la productividad de los terrenos para los propietarios. 

La pastera inició en febrero del 2019 su primera campaña destinada a movilizar eucalipto de más de 30 años, «ofrecendo unha curmá adicional de sete euros por tonelada por toda aquela madeira que procede de parcelas que teñan polo menos un de cada dez árbores cun diámetro igual ou superior a 70 centímetro». Asimismo, la empresa ofrece cuatro plantas por tonelada para repoblar las fincas de las que se extrae esta madera gruesa de eucalipto. «Trátase dun esforzo extra que realiza a compañía, non só polo maior prezo e a entrega de planta, senón porque ademais a transformación desa madeira é máis custosa».

Desde la empresa explicaron que esta campaña tuvo una buena acogida entre los propietarios forestales y que contó con la colaboración de los suministradores y de asociaciones, que «participaron activamente na procura de montes que cumpran estas condicións e fixeron chegar ao propietario forestal esta curmá, así como a planta para poder repoboar a súa parcela».

Otro de los objetivos de este proyecto es «facer conscentes aos propietarios de que atrasar a curva máis aló da madureza da árbore fai que diminúa a produtividade da súa plantación», que puede llegar a ser hasta un 20 % menos en madera si se atrasa la tala hasta los 30 años. «É un feito que o eucalipto non crece igual a todas as idades: durante os primeiros anos de vida acelera o seu crecemento, alcanzando a súa madurez entre los doce e os dezaseis anos, momento no que empeza a retardar o seu desenvolvemento, a partir dos vinte». Por este motivo, desde la pastera indicaron que «a decisión oportuna na curta non só mellora os ingresos dos milleiros de propietarios que venden madeira a Ence, senón que facilita a necesaria xestión forestal sostible e certificable, permite mantear unha presenza reducida de combustibles no sotobosque e achega máis beneficios para toda a sociedade, especialmente mediante a produción dun maior volume de madeira, materia prima natural, renovable e reciclable». En este sentido, desde la empresa se recuerda que un monte ordenado y ambientalmente sostenible genera un mayor valor y minimiza el riesgo de incendios.