Las mujeres lideran la investigación científica en Pontevedra

Representan el 57,72 % de las plantillas de la Misión Biolóxica de Galicia, del Centro Oceanográfico de Vigo y del Instituto de Investigacións Mariñas


Poio

Coincidiendo este jueves con el Día Internacional da Muller a Nena na Ciencia, la subdelegada del Gobierno en Pontevedra, Maica Larriba, destacó el hecho de las mujeres lideran la investigación científica en la provincia. A fin de cuentas, representan el 57,72 % de las plantillas conjuntas de la Misión Biolóxica de Galicia, del Centro Oceanográfico de Vigo y del Instituto de Investigacións Mariñas.

Larriba resaltó esta circunstancia tras un encuentro telemático con las responsables de los principales organismos científicos adscritos a la Administración Xeral do Estado, de tal modo que en la reunión participaron Elena Cartea, directora da Misión Biolóxica de Galicia, Montse Pérez, directora accidental do Centro Oceanográfico de Vigo, y Eva Balsa, vicedirectora de investigación do Instituto de Investigacións Mariñas.

Larriba subrayó es que este porcentaje es muy superior a la media de otros organismos científicos nacionales. Y es que en el caso concreto de la Misión Biolóxica de Galicia, que «realiza unha labor punteira no ámbito das ciencias agrarias (...) conta con máis mulleres que homes no seu plantel, un 61,8 %». Por su parte, el porcentaje se incrementa hasta el 66 % en el caso del Centro Oceanográfico de Vigo, mientras que se reduce al 45,38 % en el supuesto del Instituto de Investigacións Mariñas, «á cabeza das investigacións no ámbito pesqueiro».

«Montse Pérez, Elena Careta, Eva Balsa e as demais investigadoras destes tres organismos son un exemplo do talento feminino na ciencia, e a súa visibilización resulta fundamental para inspirar futuras vocacións entre as nenas e mozas da provincia», remarcó la subdelegada pontevedresa. Al mismo tiempo, reiteró «o compromiso deste Goberno co fomento das vocacións das nenas polas carreiras denominadas STEM ?Ciencia, Tecnoloxía, Enxeñaría e Matemáticas? e por avanzar en políticas de conciliación e en medidas de formación en igualdade de xénero no eido do I+D+I».

Larriba ejemplificó esta apuesta con la aprobación en el 2019 del Real Decreto-Lei de medidas urgentes no ámbito da Ciencia, a Tecnoloxía, a Innovación e a Universidade, que «permitiu que as situacións de maternidade non penalicen nos procesos de selección e avaliación nas convocatorias de proxectos I+D, así como a creación en 2018 do Observatorio Mulleres, Ciencia e Innovación». No obvió que los retos más inmediatos están relacionados con la brecha de género.

La celebración este año del Día Internacional da Muller e a Nena na Ciencia lleva por lema As mulleres científicas, líderes na loita contra o covid-19. A este respecto, Maica Larriba apuntó que en España las científicas del CSIC lideran más del 50 % de los proyectos de investigación vinculados con el coronavirus dentro de la Plataforma Saúde Global, así como «naqueles que se desenvolven, con financiamento do Ministerio de Ciencia e Innovación, no Centro Nacional de Biotecnoloxía».

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
0 votos
Comentarios

Las mujeres lideran la investigación científica en Pontevedra