El gobierno local y el provincial cuestionan los Presupostos de la Xunta

Serxio Barral Álvarez
S. barral PONTEVEDRA / LA VOZ

PONTEVEDRA

25 nov 2020 . Actualizado a las 09:15 h.

«Os presupostos da Xunta son históricos porque son a historia de sempre, as mesmas partidas que se inclúen ano tras ano e que non se executan». Así valoró este martes la portavoz del BNG en el Concello de Pontevedra, Carme da Silva, el proyecto difundido el lunes por el Gobierno gallego, con una previsión inversora para la ciudad «histórica» a juicio del PP.

No le fue a la zaga en la crítica la presidenta de la Diputación, Carmela Silva (PSOE), para quien las cuentas que presenta el ejecutivo de Núñez Feijoo «son unha labazada na cara dos concellos e un castigo especialmente cruel para os máis rurais».

Desde el gobierno local de Pontevedra se uso énfasis en lamentar que «a partida estrela» para el próximo ejercicio, la destinada al Gran Montecelo, «está dotada, euro arriba euro abaixo, coa mesma cantidade que nos orzamentos do ano pasado e non se executou». Otra previsión cuestionada es la referida al saneamiento de la ría «que sempre é o investimento máis importante dos orzamentos e non se executa». También se cuestiona desde el ala nacionalista el gobierNo local la existencia de partidas que «sistematicamente se van repetindo, ben en partidas xenéricas ou en partidas como pode ser a variante de Alba, outra que aparece novamente nos orzamentos despois de que houbera unha vontade do Partido Popular e da Xunta de non executala».

Por ello Carme da Silva insiste en que independientemente «poden cuantificar os presupostos nos millóns que queiran -para el 2021 la Xunta habla de 45,2 millones de inversiones en el municipio- pero o certo é que exercicio tras exercicio esas partidas quedan sen executar e polo tanto a valoración é de son os mesmos orzamentos que traen sempre e o único que agardamos é que algo executen esta vez».

«Nada novo ou ilusionante»

Por su parte, desde el gobierno de la Diputación provincial, su presidenta Carmela Silva ahondó en la misma crítica. «Son un compendio de partidas repetidas e arrastradas dende hai anos, que só serven para evidenciar o incumprimento sistemático do Goberno galego». También citó al Gran Montecelo, «que Feijoo leva prometendo dende 2009», al dragado de la ría, o a la variante de Alba como obras repetidas año tras año y nunca ejecutadas. «O certo é que as contas para 2021 non traen ningún compromiso novo ou ilusionante».

Refiriéndose al conjunto de la provincia, la presidenta lamentó que los presupuestos «unha labazada na cara dos concellos, unhas contas que se ceban con eles, porque a Xunta non cre no seu poder transformador». Achacó el hecho de que se reduzca la colaboración de la Xunta con los concellos «a mínimos históricoS» al hecho de que el PP «non goberna nas cidades, nin tampouco noutros moitos municipios». Así, aseguró que en lo referido a los concellos más pequeños del rural, las cuentas de la Xunta solo benefician «aos que goberna o PP, e non a todos», por lo que denuncia que desde el Gobierno gallego se sigue trabajando «con criterios clientelares, amiguistas e partidistas».

Silva cuestionó «a conxelación do Fondo de Cooperación Local, que queda varado novamente en 127 millóns de euros, dos que 112 son os que realmente se transfiren aos concellos en función de criterios regrados. Exactamente a mesma cifra que o ano pasado. En cifras relativas, tendo en conta o crecemento global dos Orzamentos 2021, o descenso é dun 6,4%. Como pode ser que só haxa 127 millóns de euros regrados para que os concellos, que son os que están na primeira liña, atendan as consecuencias da pandemia de covid?».