La Diputación aprueba el presupuesto para el año 2021 en un bronco debate

Los populares decidieron ausentarse del pleno y no votaron las cuentas


Pontevedra / La Voz

La cordialidad que venía observándose en los últimos meses en la Diputación de Pontevedra saltó ayer dinamitada en el transcurso del pleno extraordinario en el que se aprobaron los presupuestos del año que viene. Los populares, a través de su portavoz Jorge Cubela, reconocieron abiertamente la estupefacción que les causó «a violencia verbal e o ton provocador que mantivo, en todo momento, o voceiro socialista fronte ás intervencións moderadas de crítica e análise do orzamento que fixo o PP».

«Non se pode permitir esta actitude, que rematou cunhas acusacións tan graves como ás que ao final fixo contra o presidente provincial [Alfonso Rueda], de corruptelas», señaló Jorge Cubela. Esta circunstancia, junto con el hecho de «non poder facer o seu dereito a usar a palabra por alusións continuas», fue lo que determinó que los diputados de la oposición optaran por levantarse y ausentarse del pleno antes de la votación. «O PSOE non perdoa que o PP deixara en evidencia a subida encuberta dos soldos do goberno e por iso hoxe recorreron ao insulto e á descualificación», insistió al respecto.

La «espantada», término empleado desde el gobierno provincial, determinó que los presupuestos fueran aprobados con los votos de PSOE y BNG. «As máis elementais normas da Democracia indican que, rematado o debate, non corresponde a ninguén máis intervir; isto é exactamente o mesmo que sucedeu no Parlamento de Andalucía cando un deputado de Vox, con moi malas maneiras, abandonou o pleno. O PP provincial segue a estela de Vox», valoró el diputado socialista Carlos López Font.

En el trasfondo de este rifirrafe, la denuncia realizada esta semana por los populares sobre «a subida encuberta dos soldos do goberno que querían aprobar no orzamento, e que esixiu unha rectificación pública pola súa parte, provocoulles unha situación de nerviosismo e non saber como saír do debate de hoxe», precisó Cubela. Recordó que «o vinculante nos orzamentos son as bases de execución do orzamento, e as que PSOE e BNG aprobaron en 2020 (...) falan de 14 dedicacións e un soldo para a presidenta de 74.310,32 euros. As que aprobaron hoxe recollen 16 dedicacións e un soldo de 77.695,80 euros».

Por su parte, el vicepresidente César Mosquera se mostró criticó con el PP por «falsificar datos [ao respecto da suposta subida de salarios no goberno provincial]. Vostedes miraron as contas cos ollos cheos de sangue e, como non atoparon nada, fixeron unha noxenta interpretación das retribucións».

¿Unas cuentas continuistas o el mejor presupuesto que puede tener la provincia?

Al margen del tono bronco, el pleno de este viernes puso de manifiesto la discrepancia existente entre el gobierno provincial y la oposición en cuanto a las distintas partidas del presupuesto.

Los populares presentaron una enmienda a la totalidad del mismo con el objetivo de «corrixir un orzamento que está totalmente alonxado das necesidades da provincia, e que pasaba por máis gasto social, máis recursos para os concellos, apoio aos sectores estratéxicos, investimentos nas estradas provinciais e axudas aos colectivos». Es por ello que Jorge Cubela no dudó en calificar el documento aprobado por el pleno como «totalmente continuista cando o que se estaba esperando da Deputación eran unhas contas extraordinarias para enfrontarse aos novos retos da provincia».

En este sentido, lamento que, a su juicio, no se consensuaran las cuentas del 2021 con concellos, sectores económicos, colectivos o con la propia oposición, «Tratan ao orzamento como un mero documento de modificación de crédito sen importancia, que cada ano por estas datas hai que traer a pleno», reprochó.

La lectura del gobierno provincial, como era de esperar, es diametralmente opuesta. «Este é o mellor orzamento para a provincia, porque significa futuro e respostas, mentres o PP só representa á involución», reseñó López Font, quien aludió a que asciende 164,5 millones de euros -un 2,2 % de incremento sobre los del presente ejercicio y la deuda se reduce hasta los 0,9 millones-. En cuanto a la enmienda del PP, la despachó afirmando que es «un batiburrillo (...), un refrito sen orde de concerto, con sumas e restas que non cadran».

Mosquera, por otro lado, destacó que se incrementó el gasto directo en favor de los concellos, sumando diversos servicios provinciales, hasta los 75 millones.

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
0 votos
Comentarios

La Diputación aprueba el presupuesto para el año 2021 en un bronco debate