Carmela Silva acusa a la Xunta de «non contar a verdade» con el coronavirus

Alfredo López Penide
López Penide PONTEVEDRA / LA VOZ

PONTEVEDRA

CEDIDA

La presidenta de la Diputación de Pontevedra critica que la asistencia primaria esté colapsada y que el sistema educativo no disponga de los recursos necesarios

18 sep 2020 . Actualizado a las 12:05 h.

Carmela Silva se mostró esta mañana muy crítica con la gestión que la Xunta está realizando de la pandemia del coronavirus: «Teño que ser responsable, decir a verdade e denunciar o que está a acontecer (...) e a Xunta de Galicia non nos está a contar a verdade. A xente non coñece a verdade», señaló tras precisar que a lo largo de estos meses había evitado la confrontación.

«Os concellos non coñecen os datos (...) e di o presidente da Xunta que sería peligrosísimo dar os datos. Non, o peligrosísimo é que estea colapsada a primaria», añadió la presidenta de la Diputación de Pontevedra al tiempo que se mostró convencida de que «dar os datos, decir a verdade nunca é peligrosísimo. É unha obriga dos políticos».

Carmela Silva incidió en que «a asistencia primaria en Galicia está colapsada» aludiendo a su propia experiencia personal al estar aquejada de un catarro menor. «Intentei chamar ao meu centro de saude. Non fun capaz de que me colleran o teléfono», precisó para, acto seguido, asegurar que no es un hecho casual, sino que es algo generalizado. «E cando te collen, ocurre en demasiadas ocasións que te din que o teu médico ten toda a semana completa, non ten axenda para atenderte. Incluso, aínda que tosas e tosas moito».

Asimismo, criticó que en ciudades como Vigo solo exista un único punto donde realizar las PCR. «É vergoñento ver as colas de coches que hai para poder chegar», apuntó.

Situación educativa

Silva, asimismo, se refirió a la situación del sistema educativo gallego señalando que no dispone de todos los recursos necesarios, incluidos los sanitarios, que «permitan facer fronte a unha situación como a que vivimos». 

A este respecto, aseguró que le preocupaba que el presidente de la Xunta, Alberto Núñez Feijoo, no hubiese adoptado la decisión de distribuir gratuitamente mascarillas entre aquellos alumnos de familias en dificultades e que les genera una carga económica el tener que adquirirlas. Carmela Silva contrapuso esto con la medida del Gobierno central de repartir quince millones de mascarillas, así como anunció que, tras una conversación con la subdelegada del Gobierno en Pontevedra, Maica Larriba, la Diputación repartirá cerca de cien mil entre los ayuntamientos pontevedreses.

Es por ello que Silva insistió en que «non están a facer ben as cousas (...). Ocultan os datos, ocultan o que acontece e non hai dereito a iso porque impide que poidamos tomar decisións».

De igual modo, recordó a Núñez Feijoo la carta que le remitió instándole a que convoque a las cuatro diputaciones provinciales, a las siete grandes ciudades gallegas y a representantes de la Fegamp para abordar, entre otras cuestiones, el destino que se le dará a los 93 millones de los fondos covid. «Non merecemos isto. E que ninguén se atreva a decirme que gañaron as eleccións en xullo. Iso xa o sei eu. A xente votounos para que gobernen, para que defendan a nosa saude, a nosa economía... Temos que traballar xuntos», apuntó recordando que concellos y diputaciones son las Administraciones más próximas a la ciudadanía y las que mejor conocen las necesidades en las que invertir las partidas destinadas a luchar con la pandemia.

Carmela Silva, paralelamente, soltó un dardo a la TVG y el papel que está jugado en esta crisis: «Calquera día voume vestir tamén de negro porque realmente é escandaloso o que está a acontecer».