«Moitos rapaces preguntan que hai que estudar para ser deputado»

Cristina Barral Diéguez
cristina barral PONTEVEDRA / LA VOZ

PONTEVEDRA

CAPOTILLO

Exparlamentarios cuentan qué aprenden en las charlas con alumnos y si echan de menos la política activa

16 ene 2020 . Actualizado a las 19:12 h.

Salomé Álvarez Blanco, Paula Janza Muñiz y Xulio Pardellas de Blas tienen en común que fueron diputados en el Parlamento de Galicia y llevan años alejados de la primera línea política. Los tres comparten directiva en la Asociación de Exparlamentarios y coinciden bastante a menudo en las charlas coloquio que se organizan desde el 2011 en colegios e institutos de la comarca. Este miércoles tocaba visitar Los Sauces de Pontevedra y una bronquitis impidió a Salomé Álvarez, diputada del BNG en dos legislaturas, estar presente. Sí lo hicieron Paula Janza y Xulio Pardellas, parlamentarios durante una legislatura por el PP y el PSdeG, respectivamente.

¿Echan de menos la política?, se les pregunta. Salomé es la única que no. «Non, en absoluto. Foi unha experiencia estupenda, pero para unha etapa da vida. Agora estou mellor seguíndoa dende fóra», comenta. Sus compañeros sí añoran esos años. «Á miña idade xa non, pero foi un período moi gratificante. Se puidese retroceder, volvería», cuenta Xulio, que en su día no repitió legislatura porque tenía una situación laboral «non estabilizada, e iso era o primeiro». Paula, que se retiró en el 2006 y ahora se dedica a su trabajo y su familia, sí que la echa de menos. «Moito. É inherente á personalidade de cada un. Eu marchei a desgana», admite. ¿Le gustaría volver algún día? «As opcións políticas que encaixan co meu xeito de pensar non creo que me queiran», afirma. A pesar de que defendieron y tienen ideas políticas distintas, mantienen una relación muy cordial. Salomé y Paula sí coincidieron en O Hórreo en la legislatura 2002-2005, mientras que Xulio fue parlamentario mucho antes, de 1985 a 1989. «Non sempre imos os mesmos ás charlas, pero é certo que aquí na comarca coincidimos bastante, pois somos os que estamos máis preto», apunta Salomé.

A los tres les gusta hacer pedagogía parlamentaria con alumnos de secundaria y bachillerato. Xulio, que fue profesor, está encantado. «É moi positivo para eles, e nós tamén aprendemos». Y tira de anécdota de una charla reciente en el colegio SEK-Atlántico. «Preguntaron como empezamos en política. Eu dixen que nos 70, e que correra diante dos grises. E un rapaz de 14 anos preguntoume que era iso dos grises».

Paula nunca se quedó sin respuesta y señala que hay cuestiones recurrentes: «Moitos rapaces preguntan que hai que estudar para ser deputado. Neses casos hai que incidir en que a formación é moi importante, e que ser deputado é unha dedicación, non unha profesión». Coincide Xulio, que recalca que siempre les traslada que «a política ten que ser un período da vida». «Defendo que unha maioría dos cidadáns deberían probar e pasar por un cargo, porque é unha experiencia valiosa para un mesmo ao pensar no conxunto da sociedade».

Inevitable es conocer su opinión sobre el nuevo Gobierno de España. Ninguno rehúsa la pregunta. Salomé lo ve con esperanza de avances «na defensa das liberdades, na política social, no emprego e na melloría da situación das clases máis desfavorecidas». Ese voto de confianza también se lo da Xulio, que recomienda a ese primer gobierno de coalición que solvente las dificultades bolineando, en alusión al zigzag de la navegación a vela. «Por agora véxoo con expectación, non me parece mal. Non son a miña opción, pero é o Goberno que quixeron a maioría dos españois», sostiene Paula.