Lores: «Pactaremos co PSOE se iso vai ser o mellor para Pontevedra»

Serxio Barral Álvarez
Serxio Barral PONTEVEDRA / LA VOZ

PONTEVEDRA

CAPOTILLO

El BNG atiende al mandato de sus militantes y abre negociaciones con los socialistas

07 jun 2019 . Actualizado a las 05:00 h.

BNG y PSOE comenzarán en los próximos días a explorar la posibilidad de sellar un pacto de gobierno en Pontevedra. Lo anunció el líder nacionalista, Miguel Anxo Fernández Lores, que dio cuenta del acuerdo adoptado por la asamblea local del BNG en la noche del pasado miércoles: «Acordouse iniciar os contactos co partido socialista para facer un goberno de coalición sempre e cando esas negociacións signifiquen que iso vai ser mellor para os cidadáns de Pontevedra. E se non é así, gobernaremos en solitario».

Pese a las diferentes declaraciones públicas que se han vertido desde las filas socialistas -su portavoz, Tino Fernández, se viene ofreciendo a entrar en el gobierno desde la misma noche electoral y si en un principio afirmaba que no hay «liñas vermellas» el pasado miércoles ya matizó la existencia de «compromisos irrenunciables» y que no pactarán «a calquera prezo»-, Lores señaló ayer que «as negociacións non están en ningunha fase para poder dicir nada».

«Se pode ser, antes do día 15»

De llegar a buen término las negociaciones, sería el cuarto gobierno coaligado entre BNG y PSOE tras las experiencias del 2003, 2007 y 2011. Precisamente, ese bagaje hace que Lores vaticine que puede darse una negociación relativamente rápida, ya sea para pactar un gobierno o para decidir que gobierna en solitario. «Non son partidario de estar permanentemente debatendo -indicó-. Xa temos anos de voo todos, xa fixemos gobernos de coalición e o que non imos estar é quince días debatendo para chegar á conclusión de que non haberá pacto. Isto se vai arranxar rápido. Nun día non, porque haberá que matizar cousas, pero eu dende logo son partidario de facelo antes do día 15 se pode ser».

Es a los nacionalistas, como lista más votada, a quien corresponde llevar la iniciativa, y si bien Lores admitió que «houbo xa uns contactos mínimos», subrayó que a partir del acuerdo de la asamblea del BNG «empezarán os contactos máis directos».

Dicho esto, Lores admitió que «se hai vontade de acordo cada un terá que ceder en parte os seus plantexamentos». Puso en valor el trabajo realizado en los últimos veinte años -que el PSOE también reivindica en parte tras haber formado parte de tres gobiernos de coalición- para destacar que en el BNG «non imos variar a nosa liña, que fixo de Pontevedra un referente. Mentres non me fagan modificar o modelo... Cuestións puntuais si se poden modificar».