Pedaladas lamenta que se prohíba ir en bici por la senda del Gafos

No obstante, la regulación de este espacio natural recoge que «no período inicial trazarase un camiño alternativo para facer o percorrido polo ENIL en bicicleta»


Pontevedra / La Voz

La declaración del tramo urbano del Gafos como espazo natural de interese no local no satisfizo a todos. Así, el colectivo Pedaladas expresó su desacuerdo con lo que la normativa recoge en relación con el uso de bicicletas: «Hoxe é un día triste, porque os pontevedreses perdemos a posibilidade de percorrer cunha bicicleta unha senda moi fermosa. Non estamos de acordo cos motivos esgrimidos na prohibición, xa que hai exemplos de parques naturais e espazos da rede Natura onde se permite pasear en bicicleta sen maior problema en todo o territorio nacional, ao revés os lugares prohibidos son os menos».

El colectivo ciclista entiende que la restricción de tránsito culpabiliza a todos los usuarios «polos excesos dunha parte dos ciclistas que circulan demasiado rápido e sen o debido respecto a un espazo natural», al tiempo que esgrimen que «non é certo que un roda dunha bici dane máis un camiño de terra que un bota de sendeirismo. Non existe ningún estudo ao respecto, nin lei que avale tal medida».

En este punto, inciden en que la prohibición se suma a las ya existentes en la playa de A Lanzada, en Sanxenxo, o la senda de Ostreira, en Poio. «Lamentamos enormemente a está politica da prohibición a todos fronte a alternativa da sancionar aos irrespectuosos e a formación e educación da sociedade. Prohibir non é educar, prohibir é o recurso de quen se ve incapaz», remarcan al respecto.

Pero, ¿qué dice la normativa aprobada por la Xunta? En primer lugar, el plan de conservación abre la posibilidad de usar la bicicleta por el ENIL del Gafos. De hecho, entre las Liñas principais de traballo para o mantemento do espazo natural, se recoge específicamente que «no período inicial trazarase un camiño alternativo para facer o percorrido polo ENIL en bicicleta».

De igual modo, se incide que no es una prohibición total, toda vez que, si bien se precisa que la senda «ten un uso peonil», también se  excepcionalmente se podrán conceder autorizaciones. Entre los motivos que esgrime la Xunta para aplicar estas medidas, no solo la erosión y eliminación de vegetación por las ruedas, sino que se alude a que «poden producirse situacións de perigo para o resto de persoas usuarias por ser unha senda demasiado estreita para compatibilizar os dous usos», por lo que se insiste en que se considerará «unha alternativa para poder percorrer a zona con estes medios de transporte».

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
0 votos
Comentarios

Pedaladas lamenta que se prohíba ir en bici por la senda del Gafos