La Xunta rechaza asumir la N-554 Vilaboa-Rande, pero reclama la AP-9

A. c. pontevedra / la voz

PONTEVEDRA

10 feb 2011 . Actualizado a las 06:00 h.

La Consellería de Medio Ambiente se niega a asumir la patata caliente de la N-554 Vilaboa-Rande, pero quiere gestionar la AP-9. El departamento que dirige Agustín Hernández apela a la unificación de peajes para justificar que pida la transferencia de una autopista y, sin embargo, se niegue a hacerse cargo de una carretera de dos carriles.

Excluida del traspaso a la red del Estado en los albores de la autonomía, pese a haberse transferido todas las carreteras que bordean la costa de la provincia, la N-554 une Rande (AP-9) con Vilaboa (N-550) y está siendo objeto de una polémica reforma por parte de Fomento.

Tal vez por eso la Xunta no quiere ni oír hablar de transferencia. «É unha vía de titularidade estatal, incluida na rede de estradas competencia do Ministerio de Fomento e que forma parte dos itinerarios considerados de interese xeral do Estado», recalca en respuesta a una pregunta de los parlamentarios del BNG Teresa Táboas y Bieito Lobeira.

«A Xunta -dice- non ten previsto solicitar a súa transferencia, xa que de acordó coa planificación autonómica, e considerando a rede de estradas que discorre por territorio galego como un sistema viario único, independentemente da súa titularidade, os traspasos previstos son aqueles que cumpran o obxectivo de adecuar as características da vía á súa titularidade».

Los cambios de titularidad que se contemplan son los recíprocos entre concellos, diputaciones y la Xunta «é dicir, aqueles que pola función que cumpre o treito son susceptibles de transferencia».

En cuanto a Fomento, la Xunta centra sus gestiones en lograr el traspaso de la AP-9 y la AP-53, pero para dar cumplimiento al compromiso «de igualar a política das peaxes para todos os cidadáns no territorio galego».

Las políticas de cambios de titularidad deben enmarcarse, según la consellería, en una planificación global, «tal e como se está facendo, coa política de peaxes e eos acordos globais coas deputacións provinciais, que se irán materializando de xeito progresivo».