Inversa Teatro estrena «Expostas» en el Principal

La Voz PONTEVEDRA/LA VOZ.

PONTEVEDRA

24 jul 2010 . Actualizado a las 02:00 h.

Un texto escrito en femenino. Así describe Inversa Teatro la obra Expostas, que esta noche (21.30 horas) estrenará en el Principal y que es fruto del trabajo de creación de las cuatro actrices que integran la compañía, Vanessa Sotelo, Teté García, Rosa Puga Davila y Marta Pérez, coordinado dramatúrgicamente por su director, Carlos Álvarez-Ossorio.

«Discrepamos da suposta neutralidade da linguaxe, que sempre invisibiliza un dos dous xéneros -explican desde la agrupación-. Quixemos que fose unha exposición honesta, das nosas propias experiencias, tentando non ocultar nada dos nosos pensamentos para explorar os límites da intimidade». La idea principal que aborda el montaje es «cómo agroman as miserias humanas cando estamos constantemente expostas ante a ollada do outro, analizando a fina liña que separa as conductas normais das anormais».

Inversa Teatro es una compañía que nació en el año 2009 de la mano de Marta Pérez y Juan Hernández, con el deseo de colaborar con personas procedentes de distintos campos artísticos: artes escénicas, audiovisual y música. Su idea es la de un teatro experimental y de autores gallegos.

Así, en Expostas también se utiliza en el escenario el recurso de la simultenidad de escenas y textos y el audiovisual. «Quixemos que este non fose un mero recurso puntual -añaden-, senón que a súa presenza fose parte intrínseca do espectáculo. As actrices e o actor (Xosé Manuel Esperante) buscan sempre a organicidade á hora de manipular a cámara xerando múltiples focos de atención. O vídeo forma parte da obra de principio a fin, creando non só a simultaneidade senón a duplicidade de accións escénicas. A cámara crea outro punto de vista permanentemente».

En cuanto a la música y sonido, igualmente han tenido un trato diferente, y son los propios intérpretes los que generan, manipulan e interaccionan con los efectos sonoros a través de un dispositivo táctil que posibilita que sin ser músicos o técnicos «poidan xogar con estos elementos, engadindo un factor aleatorio e sempre cambiante».

La obra fue seleccionada para el cuarto festival para autores contemporáneos Escenas de Noviembre, que se celebrará en Madrid y que organiza Teatro del Astillero en diferentes centros culturales de la capital.