Un informe cifra en 2,5 millones las pérdidas del agro limiano en el temporal

Sindo Martínez XINZO / LA VOZ

XINZO DE LIMIA

ASÍ HA CASTIGADO EL TEMPORAL A OURENSE.Las comarcas de A Limia y de Verín han sufrido daños en el campo y en edificaciones
Las comarcas de A Limia y de Verín han sufrido daños en el campo y en edificaciones Santi M. Amil

Adegal exige a las administraciones la limpieza de canales y cunetas en la comarca

01 ene 2020 . Actualizado a las 17:25 h.

Unas pérdidas no inferiores a los 2,5 millones de euros y un total de más de 4.000 hectáreas cultivadas arrasadas. Esas son las cifras esenciales de un informe pericial encargado por la agrupación de agricultores y ganaderos de A Limia (Adegal) para definir los daños ocasionados por los anegamientos de las pasadas semanas en parcelas de la comarca.

«Os maiores danos foron no cereal de trigo largo, que supuxeron uns 1,8 millóns de euros de perdas e que estragaron máis de 3.000 hectáreas. Tamén houbo perxuizos no millo, con 600 hectáreas danadas e uns 700.000 euros perdidos. A afectación na pataca foi residual, en pouco máis de 500 hectáreas (sin concretar pérdidas económicas)», según Maige Joga, responsable de Adegal. Aún hoy, después de varios días sin precipitaciones, los encharcamientos en la agricultura antelana imposibilitan la entrada en cientos de fincas.

«Aínda que mellore o tempo, o cereal de inverno xa está perdido na súa totalidade», aseveró. «O ciclo do producto está xa completamente alterado e os arrastres de maleza e a situación das parcelas fan que este cultivo xa non sexa recuperable», remarcó.

«Este é un informe pericial provisional e os danos poden ser máis elevados», comentó Joga. Y puso el acento en que «parécenos moi ben que as administracións pidan a declaración de zona de emerxencia pero esto non é un feito casual, pasa tódolos anos». La presidenta de Adegal puso el acento en la falta de limpieza y el escaso mantenimiento de cientos de canales principales, secundarios y cunetas que facilitan el desbordamiento de ríos y regatos.

«Levamos xa seis anos como asociación e dende entón vimos insistindo ante a Confederación Hidrográfica do Miño-Sil e vemos que solo hai podas puntuais de árbores”, consideró. “Non hai medidas preventivas para evitar estos anegamientos que se producen casi todas as tempadas e que producen pérdidas moi elevadas para o noso sector», remarcó.

«Os nosos asociados piden permisos para facer limpiezas nas súas propiedades e na maioría dos cason, son rexeitadas ou moi limitadas pola administración» sentenció Joga, que estaba acompañada ayer por una veintena de labradores afectados.

Uno de los agricultores que padecieron pérdidas es Óscar Joga, de Paredes, en Xinzo. «Perdín todo. As dez hectáreas que tiña sementadas de cereal de inverno. En outras tres nin puiden traballar xa que as fincas estaban como unha piscina. Sementei en novembro». Para Joga, el culpable de la situación no es «ningún temporal que veña no inverno. A Confederación Hidrográfica, a Xunta, a Deputación e os concellos non fan nada para limpar os canles e cunetas e así pasa o que pasa e xa estamos fartos de ter que aguantar isto ano tras ano».

Principal productora

A Limia es la principal productora de cereal de Galicia, con una recolección anual media de más de 60 millones de kilos. Copa el 80% del total de trigo y centeno en la comunidad autónoma.