Samuel Formoso, ganadero de Vilar de Barrio: «Se recortan terei que pechar a granxa»

firma DATA / AGENCIA

VILAR DE BARRIO

SINDO MARTINEZ

17 feb 2018 . Actualizado a las 05:00 h.

Samuel Formoso lleva muchos años dedicado a la ganadería y en menor medida a la agricultura en Vilar de Gomareite, en Vilar de Barrio. Posee una explotación de cerca de un centenar de reses de vacuno. Su pesimismo no lo oculta ante los problemas crecientes de ayudas al sector primario. «As axudas da PAC e doutras subvenciones recurtáronse moito nos últimos años. Pola PAC eu recibo uns 7.000 euros», resalta. ¿Qué sucedería si las ayudas europeas van a menos a partir de 2020? «Pecharíamos tranquilamente a metade dos agricultores e gandeiros de A Limia», sentencia. «O prezo da carne é o mesmo que nos anos 90, dá para vivir, pouco máis. Se quitan a PAC, termínase o agro aquí», subraya. Formoso resalta que todos son problemas burocráticos y retrasos para cobrar estas subvenciones. «Eu non recibín aínda as de 2017. Todo son requisitos», asevera.

El relevo generacional sería otro de los problemas que se acrecentarían con la merma de ayudas de Europa. «A xente nova non empezaría a pensar abrir unha explotación con esta tesitura. Sería imposible, xa os que a temos dende hai tempo pasámolo mal. Se es mozo e tes que asumir unha inversión grande en naves ou maquinaria; iso é algo que é imposible de afrontar», sentencia.

Las explotaciones ganaderas en los concellos de Vilar de Barrio y Sarreaus, donde antaño se celebraban ferias anuales donde se premiaban a las mejores reses expuestas, se han reducido notablemente durante las dos últimas décadas.