La chef de Verín Begoña Vázquez opta a cocinera gallega del año

María Doallo Freire
María Doallo OURENSE

VERÍN

Begoña Vázquez es la propietaria de O Regueiro da Cova, en Verín
Begoña Vázquez es la propietaria de O Regueiro da Cova, en Verín Santi M. Amil

La propietaria del restaurante Regueiro da Cova es la única ourensana nominada al galardón que otorga el Galicia Fórum Gastronómico

29 feb 2024 . Actualizado a las 17:45 h.

El Galicia Fórum Gastronómico es un punto de encuentro indispensable para los profesionales del mundo de la gastronomía. La feria elige al mejor cocinero del año en cada edición. En esta ocasión, entre los cinco chefs nominados hay una representante ourensana. Se trata de la cocinera verinense Begoña Vázquez, que lidera dos proyectos culinarios en la provincia: Regueiro da Cova, en Verín, y Taberna Sousón, en Monterrei. «É unha loucura. Recibín a noticia o día do meu aniversario e a verdade é que foi un regalazo. Faime moitísima ilusión porque non contaba en absoluto con isto. Estou moi agradecida e contenta», afirma. Pero si hay algo que hace especialmente feliz a Begoña es poder compartir la nominación con sus colaboradores, entre los que siempre destaca a los productores. «Ser finalista dun premio así é moi importante porque axuda a pór a nosa zona no mapa. Parece que nunca se sabe de nós e con isto empezamos a aparecer. Eu sempre defendo o produto, a materia prima coa que traballo, e logo xa vén a elaboración», afirma.

Junto a Begoña hay otras cuatro nominaciones. Se trata de Alberte Gutiérrez, Víctor Conus y dos parejas de cocineros que son socios en sendos proyectos gastronómicos: Fernando Rodríguez y Eva Guzmán y Alba Aguiar y Álex Falcón. El ganador se decidirá como resultado de una votación popular y de una profesional. Es posible apoyar a Begoña hasta el 31 de marzo, votando por ella a través de la web del Galicia Fórum Gastronómico. El 7 de abril, durante la feria, se entregará el premio Cociñeiro Galego 2024.

«Para min é moi importante que a xente coa que traballo estea implicada, que faga comunidade e que sexan pequenos produtores. Eles fan posibles os restaurantes», dice. En Regueiro da Cova se apoya en los ingredientes de la cocina tradicional para dar vida a una que es más vanguardista e innovadora. «Facemos unha cociña moi arraigada á terra. Sinto que con calquera cousa podemos facer alta cociña, incluso cunha pataca ou cunha folla de repolo. O que intento é conseguir a máxima expresión do produto, axudada das técnicas que podo utilizar na miña cociña. Cunha cousa que parece humilde facemos pratos moi bonitos», resume. Begoña no solo apuesta por pequeños productores, también cultiva ella misma sus hortalizas cada temporada. En su restaurante recomienda dejarse aconsejar y estar dispuesto a disfrutar con los cinco sentidos, también del propio municipio de Verín, donde se encuentra. «Penso que un imprescindible é algunha elaboración con pato, a lasaña de porco celta con escuma de queixo San Simón da costa ou o canelón de tenreira ecolóxica», termina.