El envío de pacientes a Verín genera dudas entre los alcaldes de A Limia

Fina Ulloa
Fina Ulloa OURENSE / LA VOZ

SANDIÁS

Creen que los vecinos deben poder elegir si prefieren seguir en el CHUO

13 feb 2015 . Actualizado a las 05:00 h.

El PSOE de Xinzo logró reunir ayer un centenar de firmas de vecinos contra la decisión del Sergas de derivar a los pacientes de la comarca de A Limia al hospital de Verín para consultas de medicina interna y neurología.

Desde la gerencia del área sanitaria ourensana aclaran que la decisión se basa en el buen funcionamiento y la «satisfacción» de los usuarios de esa comarca desde que comenzó la asignación de Verín como centro de referencia para algunas especialidades médicas. Fue en el año 2013 y desde entonces se atendieron 7.210 consultas y se realizaron 569 intervenciones de vecinos de A Limia en endocrinología, oftalmología, otorrinolaringología, traumatología, dermatología y cirugía general.

Entre los argumentos que esgrime el Sergas está el del menor tiempo de espera en Verín que en el CHUO, y aseguran que las nuevas especialidades tienen cuadros de personal bien dimensionados en Verín para hacerse cargo de esta demanda.

Pero los socialistas no comparten ni el análisis de satisfacción ni los argumentos de la gerencia sanitaria. «Non é o mesmo unha operación de cataratas que un problema de medicina interna, con pacientes maiores e moitas complicacións, que corren o risco de que chegar alí e si ese día non está o especialista ter que esperar por unha ambulancia que o leve o CHUO», señala Lama. Consideran que ocasiona muchos más trastornos que ventajas y colocan el origen de la decisión «na falta de persoal facultativo, a falta de medios materiais no CHUO de Ourense, así como o caos nas urxencias». También recriminaba a los alcaldes su ausencia de la concentración de ayer en Xinzo.

Solo el regidor socialista de Calvos estuvo en la cita. «Nós, por exemplo, aquí non temos ningún medio de transporte público con Verín; e hai xente que ten fillos ou familia en Ourense que lles serve de apoio e en Verín non teñen ninguén. Non entendo ós meus colegas alcaldes porque, para ser xustos, xa non teríamos que estar nesta situación. A comarca debería ter un hospital propio e non depender nin de Verín nin de ninguén. Neso tiñamos que pelexar todos», señala Aquilino Valencia.

Entre los regidores del PP no hay un rechazo frontal, pero muchos reconocen inconvenientes como la falta de transporte público con la villa del Támega, piden más información y que los pacientes puedan elegir.

«Polo que eu sei, a xente vai poder elexir, e si prefire Ourense porque, por exemplo, teña familia alí, non van a ter problema. Pero tamén é certo que Verín ten outras vantaxes, como pode ser o de que te atenden moito máis rápido, ou que hai aparcamento dabondo e é gratuíto. Outra cousa sería se non se puidese elixir e fose imposto. Habería que pedir á Xunta que ampliase a rede de transporte público», opina Susana Vázquez, alcaldesa de Porqueira.

Otra regidora, la de Sandiás, apuntaba que estaba pendiente de una reunión con el médico de su municipio para recabar su opinión, lo mismo que dijo querer hacer el alcalde de Os Blancos. El de Baltar. José Antonio Feijoo Alonso, echa de menos información. «Eu percibo certa inquietude, que é entendible porque a xente razoa que no CHUO, por ser o hospital máis grande vai contar con máis medios e que os equipamentos son superiores que nun comarcal. De non ser así, penso que todos, dende os concellos ós médicos, temos o deber de darlle a información suficiente ós pacientes para a súa tranquilidade», dice

El alcalde de Rairiz, Xosé Xaquín Rodríguez cree que «mentres sexa optativo penso que non nos ten que parecer mal. Hai xente que prefire Verín porque non hai saturación nas listas de espera, pero tamén é verdade que os hospitais máis grandes se lles supón que están mellor dotados en canto a medios técnicos»

Se incorporan tres municipios

La ampliación de las especialidades incorpora a tres municipios que no formaron parte de la primera fase del proyecto: Sandiás, Vilar de Santos y Vilar de Barrio. Sus respectivos alcaldes también quieren saber más sobre las condiciones de esa derivación. Xan Xardón, de Vilar de Santos aclarará hoy dudas con la propia Eloína Núñez. «Non sabemos nada, nen si o cambio será voluntario ou non. Neste momento o único que podemos valorar e o tema do transporte, e non ten sentido porque todo o que temos aquí está enfocado a Ourense». Julio Pérez Carballo, de Vilar de Barrio apunta el mismo problema. «Con Ourense temos autobuses pola mañá, a mediodía e pola tarde, pero con Verín non temos nada. Habería que coller un taxi e son 41 quilómetros», matiza.