«Estamos a anos luz en control e protección»

Carlos Rodríguez, presdiente de la Indicación Xeográfica Protexida do Pan de Cea cree que sus afiliados no tendrán problemas con la nueva normativa legal


OURENSE

«Nós nos imos ter ningún problema coa nova lei porque a normativa da Indicación Xeográfica Protexida (IXP) Pan de Cea é moito máis restritiva e máis estrita que a proposta pola Xunta. Estamos a anos luz, no que a control, protección e certificación se refire». Son palabras del panadero ourensano Carlos Rodríguez, que además es el presidente de la indicación geográfica en la que se amparan los productos elaborados en Cea. Precisamente este lunes presentaba una nueva edición de la fiesta dedicada a este tipo de pan, que se celebra el próximo fin de semana y que cada año sirve para reivindicar la calidad del producto.

«O noso é un proceso artesanal que se desenvolve en sete fases (amasado, repouso, división da masa, reamasado, forneado, cocción e rever) e para unha fornada, xeralmente dunhas cincuenta pezas, botas sete ou oito horas», detalla Rodríguez, repasando cómo se elabora el pan de Cea. La nueva normativa estatal, a estos panaderos ourensanos, se le queda corta: «Na nova lei admítense elementos como as levaduras químicas ou as procesadas, e aquí iso non ten cabida. Nós traballamos con masa nai, fariñas naturais ao cen por cen, auga e sal. E máis nada. Para enfornar empregamos unha pa de madeira e as pezas déixanse repousar sobre estantes de madeira e cúbrense cunha tea de liño. E logo cada peza vai na súa bolsa de papel co selo da IXP Pan de Cea».

En la actualidad hay 17 hornos inscritos en el registro de la Indicación Xeográfica Protexida y en el 2018 se certificaron 800.000 kilogramos de pan de Cea, un producto valorado entre los mejores de España.

Conoce nuestra newsletter con toda la actualidad de Ourense

Hemos creado para ti una selección de noticias de la ciudad y su área metropolitana para que las recibas en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
0 votos
Comentarios

«Estamos a anos luz en control e protección»