Embajadoras de diez concellos de la provincia de Ourense

PARADA DE SIL

Silvia Vázquez, una de las creadoras del proyecto A Cociña de Silbina.
Silvia Vázquez, una de las creadoras del proyecto A Cociña de Silbina. Lolita Vázquez

La página web silbina.org reúne a productores locales, restaurantes, alojamientos y experiencias de los ayuntamientos que pertenecen al Grupo de Desenvolvemento Rural Sil-Bibei-Navea con el objetivo de potenciar la zona

19 ene 2023 . Actualizado a las 05:00 h.

A Cociña de Silbina es un proyecto reciente ideado por el Grupo de Desenvolvemento Rural (GDR) Sil-Bibei-Navea de la provincia de Ourense para poner en valor los productos agroalimentarios de esta zona y fomentar su venta. Silvia Vázquez, la gerente y Francisca Yáñez, la técnico, son las encargadas de gestionarlo, con el apoyo del presidente, Francisco Magide. «Era necesario crear unha marca común, que integrara a todos os produtores locais deste territorio ademáis dunha ferramenta de difusión para dalos a coñecer, por eso pensamos nesta iniciativa», explica Silvia.

Como Internet es uno de los métodos de difusión más eficaces que existen a día de hoy, apostaron por crear una web -silbina.org- y añadir en ella toda la información de forma atractiva para los usuarios. En ella incluyen los productores de Castro Caldelas, Montederramo, Parada de Sil, A Teixeira, Chandrexa de Queixa, Manzaneda, Pobra de Trives, San Xoán de Río, Viana do Bolo e Vilariño de Conso -los diez concellos que forman parte del GDR-. «Para facelo máis práctico tamén se deseñou un mapa turístico que propón un roteiro polo territorio para gozar de toda a súa oferta gastronómica, festas e principais recursos turísticos», añade. 

Para dar a conocer el proyecto, no dudaron en echar mano de la tecnología y las redes sociales. «Fixemos un adhesivo para os establecementos de todos os concellos coa imaxe do proxecto e un código QR que permite o acceso á web e ao mapa, realizamos unha campaña de promoción en redes sociais coa participación de varios influencers gastronómicos entre os que destacan @derechupete, @alvientoo, @guisandomelavida, @petiscosgalegos e @laalacenaroja, e incluso realizamos un intercambio de experiencias no que se promocionaron e degustaron produtos locais», comenta Silvia. Algo que les dio un resultado muy positivo. «Chama moita xente para informarse de onde se poden mercar ou degustar os produtos, e tamén novos produtores que solicitan a súa adhesión para beneficiarse de dita promoción», indica.

Además de trabajar con los productores locales en su página también incluyen información sobre alojamientos, restaurantes y experiencias de la zona, pues en algunos venden los productos gastronómicos y en otros ofrecen visitas a las fábricas. «O sector da restauración apoiounos moito, destacando a participación de Anxo Trives do Restaurante A Viuda e Javier Outomuro do Restaurante A Taberna», destaca.

Con respecto al nombre del proyecto quisieron buscar un logo y una palabra que reflejase bien el territorio. «Silbina é o personaxe fiticio que se creou para ser a imaxe do proxecto. É a muller anfitriona de todo aquel visitante que queira descubrir a gastronomía local e o traballo dos produtores, ademáis de visitar as súas instalacións, catar os seus produtos, ou poder compralos e/ou degustalos nalgún dos restaurantes. O nome correspóndese coas iniciais dos tres ríos (Sil, Bibei, Navea) que representan ao territorio. A imaxe é a dunha moura que habita nas cacarochas dos castiñeiros centenarios, por eso leva follas de castiñeiro e o seu cabelo son tres mechóns que representan os tres ríos», desvela Silvia. Su idea es que esta iniciativa siga potenciándose y haciéndose cada vez más conocida.