«Un museo do videoxogo axudaría a poñer a Ourense no mapa»

Miguel Ascón Belver
miguel ascón OURENSE

OURENSE CIUDAD

Millán Brea posa con varias consolas clásicas en la tienda ourensana Xog-On
Millán Brea posa con varias consolas clásicas en la tienda ourensana Xog-On Miguel Villar

Un ourensano preside la Asociación Galega de Deportes Electrónicos

19 abr 2021 . Actualizado a las 05:00 h.

El Auditorio Municipal dispone de un local vacío y la Asociación Galega de Deportes Electrónicos solicitó al Concello su cesión para crear un museo del videojuego. La entidad se ofrecía a poner en marcha y gestionar el servicio a coste cero para el Ayuntamiento. Ese proyecto «axudaría a poñer Ourense no mapa», dice su presidente, Millán Brea Castro, que lamenta que el gobierno municipal no fuese receptivo a esta idea.

Sería un espacio con pantallas y consolas, con torneos todos los fines de semana. «Atraería a xente de todo o norte de España porque non existe nada parecido», explica el ourensano, que recuerda que hoy en día los videojuegos son la principal industria del entretenimiento. «Máis de quince millóns de españois xogan», resume Millán Brea, que denuncia la «criminalización» que sufre esta actividad por parte de algunos: «É unha crítica cíclica á mocidade. Todo o que vén do movemento xuvenil sempre é criticado. E eu son defensor da mocidade porque todo o mundo pasa por aí, pero cando cumprimos unha certa idade parece que nos esquecemos de que eramos subversivos e nos gustaba facer cousas que a xente maior non comprendía».

De los deportes electrónicos (o esports) se dice que pueden generar adicción «igual que o consumo de alcol ou de tabaco», dice Brea Castro, que añade que «todo require dunhas certas pautas». Reconoce, en este sentido, que el confinamiento por la pandemia no ayudó porque «pasamos tres meses en casa seguidos e iso axuda a quitarse de outro tipo de vicios pero non dese». Cree, no obstante, que se trata de una actividad que puede ser muy positiva si se aborda de manera adecuada: «Forman parte do desenvolvemento integral da persoa porque, ao final, os esports permiten relacionarte con xente de moitos sitios, pero ten que haber unhas normas fundamentais e, se non as hai, pode xerarse adicción».

Profesor asociado en el campus de Ourense, uno de sus alumnos está preparando con él un trabajo de fin de grado que analiza, precisamente, el papel que los educadores sociales podrían jugar en este ámbito. «Agora falase moito das casas gaming, con Ibai como referente. Vive nunha casa con varias persoas e esa figura podería estar aí dentro traballando en temas de estudos, horarios, hábitos saudables, etcétera», explica Millán Brea, que también está interesado por el modo en que los jugadores se preparan: «Eu era adestrador de baloncesto e preocúpame moito a metodoloxía, como os adestradores de esports traballan cos rapaces». Al contrario de lo que ocurre con los deportes federados, en este caso no existe ningún tipo de acreditación oficial o requerimiento para dedicarse a ello. «Os esports moven xa millóns de cartos e millóns de xogadores e igual hai unha profesión de futuro aí», sugiere.

Él empezó de niño jugando con una Gameboy y ahora es coleccionista de consolas y presidente la Asociación Gallega de Deportes Electrónicos. «O que buscamos é que os xogadores non sexan demonizados», dice Millán Brea, que remarca que uno de los objetivos principales de la entidad es la igualdad. «Non nos vale que os videoxogos sexan todo de homes. Queremos que as chicas xoguen e que aparezan tamén nos videoxogos», detalla el ourensano.

Orgulloso de los proyectos de sus alumnos: radio, huerta y mejoras de accesibilidad

Millán Brea fue nominado el año pasado para recibir el premio al Mejor Docente de España. Él le resta importancia pero destaca que «o bo é que é algo que saíu do alumnado». Está muy orgulloso de sus alumnos de la materia de Pedagogía Social, en la que aplica la modalidad de docencia de aprendizaje y servicio. «Trátase de aprender facendo cousas», explica Brea Castro, que precisa que los estudiantes han puesto en marcha una huerta, una radio y un proyecto para la mejora de la accesibilidad de la facultad: «Todo feito polo alumnado. Eu simplemente estou alí coordinando e animando».

Es un firme defensor de la importancia que podrían tener los educadores sociales en una sociedad como la nuestra y lamenta que «aínda hai xente que non a recoñeza como profesión». Pone el ejemplo del debate actual en torno a la cultura en Ourense: «Crear redes culturais é unha das funcións das educadoras sociais. Se ti apostas pola cultura de barrio dinamizada por elas, pode saír incluso máis barato que traer a Jennifer López, como prometeu Jácome».

DNI

¿Quién es?

Millán Brea Castro. Nació en Ourense en 1981.

¿Qué hace?

Educador social. Trabaja como educador social en el centro Quérote + de la Casa da Xuventude. Doctor en Ciencias de la Educación y sexólogo, además es profesor asociado en Universidade de Vigo. Preside la Asociación Galega de Deportes Electrónicos.