El periodista de La Voz de Ourense Pablo Varela gana el Premio Xosé Aurelio Carracedo

LA VOZ OURENSE

OURENSE CIUDAD

Agostiño Iglesias

La Deputación de Ourense distinguió la perspectiva positiva y sensible que el ganador de la trigésima edición de su galardón periodistico aportó sobre el medio rural

29 abr 2020 . Actualizado a las 13:38 h.

El periodista de la delegación de La Voz de Galicia en Ourense Pablo Varela es el ganador del trigésimo Premio de Periodismo Xosé Aurelio Carracedo, certamen que convoca anualmente la Deputación de Ourense. El jurado, reunido por vía telemática, dictaminó premiar la serie de reportajes firmados por el autor resaltando «a perspectiva positiva e sensible que o xornalista ofrece do rural, promovendo as oportunidades que ofrece e facendo protagonistas do seu relato ás xentes anónimas que viven no medio rural».

El presidente de la  Deputación de Ourense, José Manuel Baltar, quien comunicó al premiado la concesión del galardón, lo felicitó por su trabajo y su periodismo de calidad que, en este caso, pone en valor al medio rural de la provincia. El premio, dotado con 3.000 euros y diploma, no se entregará, a causa del covid-19, como viene siendo habitual, el 3 de mayo, Día Internacional de la Libertad de Prensa, trasladándose a octubre y se integrará en las actividades programadas en la Ourense ICC Week, Semana das Industrias Culturais e Creativas de Ourense.

El jurado destacó el alto nivel de los traballos presentados al certamen y valoró la obra de Pablo Varela, al pertenecer a «un xénero complexo do xornalismo como é a da reportaxe, dándolle vida ao rural galego, moi esquecido habitualmente polos medios de comunicación tradicionais».

Tamén salienta o xurado a capacidade do autor de «unir fondo e forma para narrar con gran beleza as historias que acontecen no rural nesta serie de reportaxes, historias que teñen como fío condutor poñer en valor á volta á aldea, e remarca que estes traballos de Pablo Varela poñen o acento no que significa crear boas historias desde as delegación dos medios informativos, exercendo o xornalismo de a pé, moi achegado á xente a aos lectores, e centrado na súa análise en temas non urbanos, poñendo o foco no rural e chamando a atención sobre estes territorios, nun momento como o que estamos a vivir pola crise do COVID-19, onde a sensibilidade  polo rural está no seu máximo».

El xurado, presidido por la deputada provincial de Cultura, Patricia Torres, estuvo integrado por Xosé Ramón Pousa Estévez, decano de la Facultade de Ciencias da Comunicación de Santiago de Compostela; Xosé Manuel Baamonde Silva, decano de la Facultade de Ciencias Sociais e Comunicación de Pontevedra; Luis Menéndez Villalba, en representación de la Federación de Asociacións de Periodistas de España (FAPE), y Javier Fraiz, xornalista, en representación do Colexio Profesional de Xornalistas de Galicia, actuando como secretario el asesor de Comunicación de la Deputación de Ourense, Fernando R. Méndez.

Pablo Varela es redactor de La Voz de Galicia en Ourense, donde desarrolla su actividad profesional en los ámbitos de Sociedad y Sanidad. También trabajó como redactor en la delegación de La Voz de Galicia en A Coruña, en radio y en medios digitales y fue integrante del proyecto #FocusGalicia.